Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si všechny F1 pro rok 2017 v akci, Mercedes má zase něco nového
1.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) „Velrybí odfuk“ již nezdobí jen vůz třícípé hvězdy či Ferrari, ale také monoposty Williamsu či Haasu. Mercedes tak musel zase vylepšovat.
Monopostů Formule 1 bylo v posledních dnech všude plno, představeny totiž byly vozy pro letošní sezónu. Tu upravují zcela nová pravidla, díky čemuž jsme se dočkali třeba širších pneumatik či níže posazených, ovšem taktéž širších zadních křídel. Právě na tuto část vozu byla nyní upřena nemalá pozornost, neboť Mercedes jako první vyrukoval s řešením zvaným v zahraničí T-Wing, u nás pak přezdívaným trochu poetičtěji jako „velrybí odfuk“.
Následně se stejnou aerodynamickou finesou pochlubilo také Ferrari, pročež bylo jasné, že na jistý prostor mezi centrální ploutví a zadním křídlem vážně není v pravidlech pamatováno. Bylo tak jen otázkou, kdy dojde buď k protestu ostatních týmů, či adoptování T-Wingu. Odpověď nám aktuálně přináší video z předsezónních testů v Barceloně, kde se „velrybím odfukem“ chlubí další stáje.
Aktuálně dostaly upravenou aerodynamiku do vínku monoposty Williamsu a Haasu, nicméně dle očekávání by se stejným řešením měl ještě tento týden vyrukovat i McLaren. T-Wing tedy bude zdobit minimálně polovinu startovního pole, nejspíše však všechny vozy. Dá se totiž předpokládat, že jde o nemalou výhodu, po které sáhnou i ostatní. Mercedes ale chce zůstat vpředu, a proto zachází ještě dále.
Třícípá hvězda proto již druhý den testů osadila monopost W08 hned dvojitým „velrybím odfukem“. A zjevně jde o krok správným směrem, neboť Lewis Hamilton se dostal pod čas 1 minuta a 21 sekund. Tím by sice pokrok nedeklaroval, neboť za nejrychlejším Kimi Räikkönenem zaostal o 23 tisícin sekund a navíc jezdil na superměkké sadě gum, nicméně jeho vůz jezdil s větším množstvím paliva.
Dle odhadů měl Brit na palubě zhruba 80 kg paliva, což by mělo přidávat přibližně 2,4 sekundy na kolo. Pokud se tedy vše potvrdí, pak by s prázdným vozem měl dosahovat času 1 minuty a 18,5 sekundy. Tím by se dostal na úroveň rekordu okruhu v Barceloně, který s časem 1:18,483 drží od roku 2008 Fernando Alonso. Jde přitom samozřejmě o srovnání v rámci předsezónních testů.
Oficiálně je ovšem za rekord považován čas ze závodu (1:21,670), který taktéž padl v roce 2008, a dosáhl jej již zmiňovaný Räikkönen. I ten ale nejspíše bude letos překonán, alespoň dle dodavatele pneumatik, společnosti Pirelli. Ta naznačila, že s GP Španělska dorazí značné vylepšení letošních monopostů a proto má čas na kolo spadnout dokonce pod 1 minutu a 18 sekund.
S tím ale bohužel souvisí některé obavy, jenž jsou s vozy pro tuto sezónu spojeny. Právě lepší aerodynamika a vyšší přítlak totiž povedou k pozdějším brzdným bodům a tedy větší rychlosti v zatáčkách, což zredukuje předjížděcí manévry. Tuto skutečnost přitom potvrdil sám Hamilton, který uvedl, že již během tréninků nebylo snadné dostat se před pomalejší jezdce.
Naše zvědavost na Velkou cenu Austrálie, kde sezóna tradičně začíná, je tedy čím dál větší. Mimo to nás zajímá, jak se týmy vypořádají s dalším sporným bodem, a to s předním zavěšením. Dle dosavadních informací měl totiž Mercedes v této oblasti dosáhnout netradičního nastavení, jenž ovšem mělo být na hraně s pozměněnými pravidly.
Mezinárodní automobilová federace ovšem během předsezónních testů provedla kontrolu u několika stájí a pouze jednomu týmu bylo řečeno, aby svůj set-up pozměnil. Dle spekulací by jím ale neměl být Mercedes, nýbrž Red Bull. Tedy stáj, která nás pro změnu dříve zaujala odlišným nosem. Ten je ale zjevně dle FIA v pořádku.
Jelikož na T-Wing začíná přecházet stále více týmů...
...Mercedes druhý den v Barceloně nasadil rovnou dvojitý „velrybí odfuk“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 38 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda