Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si všechny stroje pro letošní DTM, je jich nejméně, co kdy bylo
30.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní startovní pole Německého mistrovství cestovních vozů bylo zredukováno, Audi, BMW a Mercedes tak již mají shodně po šesti závoďácích.
Letošním rokem Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) vstupuje do osmnácté sezóny současného běhu a třicáté celkově. Úplný počátek šampionátu lze vysledovat až do roku 1984. O dvanáct let později bylo ovšem klání ukončeno a k obnově došlo až s příchodem nového milénia. Měnila se přitom pravidla, soutěž navíc již pozbyla statutu mezinárodního šampionátu.
Neznamená to ovšem, že by stávající DTM bylo amatérským podnikem. I nadále jde o nadmíru prestižní klání, které má nemalý věhlas a jehož participující automobilky využívají k představování různých limitovaných edic. Ty je aktuálně možné pořídit pouze u značek Audi, BMW a Mercedes, všichni ostatní výrobci jako třeba Opel či Alfa Romeo postupem času odpadli.
K redukci startovního pole došlo i pro letošek, každá ze tří německých značek totiž mohla nasadit pouze šest vozů. Celkově tedy na startu napočítáme 18 účastníků, kteří budu závodit v 18 podnicích. První z nich se pojede 6. května na Hockenheimringu, tamtéž pak bude 15. října sezóna uzavřena. V mezičase se ovšem závodníci podívají i na Hungaroring či do Moskvy.
My si nyní představíme všech 18 vozů, z nichž jen dvojice Mercedesu se sponzorskými barvami BWT má stejný design. Všechny ostatní speciály se vzhledově liší, byť samozřejmě jde pouze o zbarvení. Zdvojené zadní křídlo, které bylo po pět sezón v DTM zakázáno, se vrací na všech vozech. Stejně tak všechny vůbec poprvé použijí hybridní ústrojí.
Jde o kombinaci spalovací jednotky a systému KERS, která je v mnohém podobná monopostům F1 a jež má usnadnit předjíždění. Jak jsme ovšem řekli, systémem budou vybaveny všechny vozy. Bude tak zajímavé, zda k onomu zatraktivnění dojde či nikoliv. Zatím ale nebudeme předbíhat, místo toho jen dodáme, že výkon je limitován na 500 koní.
Audi míří do souboje s novým RS5 Coupe, pro speciál BMW je základem M4 Coupe a Mercedes sáhl po modelu C 63 Coupe AMG. Audi bude obhajovat titul v Poháru konstruktérů, Marco Wittmann se pokusí dosáhnout již třetího vítězství mezi jezdci. Opět tak učiní za volantem BMW.
Takhle pestrobarevné bude letošní startovní pole DTM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva