Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si všechny stroje pro letošní DTM, je jich nejméně, co kdy bylo
30.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní startovní pole Německého mistrovství cestovních vozů bylo zredukováno, Audi, BMW a Mercedes tak již mají shodně po šesti závoďácích.
Letošním rokem Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) vstupuje do osmnácté sezóny současného běhu a třicáté celkově. Úplný počátek šampionátu lze vysledovat až do roku 1984. O dvanáct let později bylo ovšem klání ukončeno a k obnově došlo až s příchodem nového milénia. Měnila se přitom pravidla, soutěž navíc již pozbyla statutu mezinárodního šampionátu.
Neznamená to ovšem, že by stávající DTM bylo amatérským podnikem. I nadále jde o nadmíru prestižní klání, které má nemalý věhlas a jehož participující automobilky využívají k představování různých limitovaných edic. Ty je aktuálně možné pořídit pouze u značek Audi, BMW a Mercedes, všichni ostatní výrobci jako třeba Opel či Alfa Romeo postupem času odpadli.
K redukci startovního pole došlo i pro letošek, každá ze tří německých značek totiž mohla nasadit pouze šest vozů. Celkově tedy na startu napočítáme 18 účastníků, kteří budu závodit v 18 podnicích. První z nich se pojede 6. května na Hockenheimringu, tamtéž pak bude 15. října sezóna uzavřena. V mezičase se ovšem závodníci podívají i na Hungaroring či do Moskvy.
My si nyní představíme všech 18 vozů, z nichž jen dvojice Mercedesu se sponzorskými barvami BWT má stejný design. Všechny ostatní speciály se vzhledově liší, byť samozřejmě jde pouze o zbarvení. Zdvojené zadní křídlo, které bylo po pět sezón v DTM zakázáno, se vrací na všech vozech. Stejně tak všechny vůbec poprvé použijí hybridní ústrojí.
Jde o kombinaci spalovací jednotky a systému KERS, která je v mnohém podobná monopostům F1 a jež má usnadnit předjíždění. Jak jsme ovšem řekli, systémem budou vybaveny všechny vozy. Bude tak zajímavé, zda k onomu zatraktivnění dojde či nikoliv. Zatím ale nebudeme předbíhat, místo toho jen dodáme, že výkon je limitován na 500 koní.
Audi míří do souboje s novým RS5 Coupe, pro speciál BMW je základem M4 Coupe a Mercedes sáhl po modelu C 63 Coupe AMG. Audi bude obhajovat titul v Poháru konstruktérů, Marco Wittmann se pokusí dosáhnout již třetího vítězství mezi jezdci. Opět tak učiní za volantem BMW.
Takhle pestrobarevné bude letošní startovní pole DTM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva