Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si všechny stroje pro letošní DTM, je jich nejméně, co kdy bylo
30.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní startovní pole Německého mistrovství cestovních vozů bylo zredukováno, Audi, BMW a Mercedes tak již mají shodně po šesti závoďácích.
Letošním rokem Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) vstupuje do osmnácté sezóny současného běhu a třicáté celkově. Úplný počátek šampionátu lze vysledovat až do roku 1984. O dvanáct let později bylo ovšem klání ukončeno a k obnově došlo až s příchodem nového milénia. Měnila se přitom pravidla, soutěž navíc již pozbyla statutu mezinárodního šampionátu.
Neznamená to ovšem, že by stávající DTM bylo amatérským podnikem. I nadále jde o nadmíru prestižní klání, které má nemalý věhlas a jehož participující automobilky využívají k představování různých limitovaných edic. Ty je aktuálně možné pořídit pouze u značek Audi, BMW a Mercedes, všichni ostatní výrobci jako třeba Opel či Alfa Romeo postupem času odpadli.
K redukci startovního pole došlo i pro letošek, každá ze tří německých značek totiž mohla nasadit pouze šest vozů. Celkově tedy na startu napočítáme 18 účastníků, kteří budu závodit v 18 podnicích. První z nich se pojede 6. května na Hockenheimringu, tamtéž pak bude 15. října sezóna uzavřena. V mezičase se ovšem závodníci podívají i na Hungaroring či do Moskvy.
My si nyní představíme všech 18 vozů, z nichž jen dvojice Mercedesu se sponzorskými barvami BWT má stejný design. Všechny ostatní speciály se vzhledově liší, byť samozřejmě jde pouze o zbarvení. Zdvojené zadní křídlo, které bylo po pět sezón v DTM zakázáno, se vrací na všech vozech. Stejně tak všechny vůbec poprvé použijí hybridní ústrojí.
Jde o kombinaci spalovací jednotky a systému KERS, která je v mnohém podobná monopostům F1 a jež má usnadnit předjíždění. Jak jsme ovšem řekli, systémem budou vybaveny všechny vozy. Bude tak zajímavé, zda k onomu zatraktivnění dojde či nikoliv. Zatím ale nebudeme předbíhat, místo toho jen dodáme, že výkon je limitován na 500 koní.
Audi míří do souboje s novým RS5 Coupe, pro speciál BMW je základem M4 Coupe a Mercedes sáhl po modelu C 63 Coupe AMG. Audi bude obhajovat titul v Poháru konstruktérů, Marco Wittmann se pokusí dosáhnout již třetího vítězství mezi jezdci. Opět tak učiní za volantem BMW.
Takhle pestrobarevné bude letošní startovní pole DTM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda