Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Průkopník luxusních off-roadů odhalen v novém, teď je ještě luxusnější
12.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusních SUV, off-roadů a crossoverů je dnes jako máku, někdo s tím ale musel začít. Byl to Range Rover a právě ten se dočkal modernizace.
Pokud se budeme bavit o kořenech luxusních SUV, dojdeme nejspíše k Mercedesu třídy M. Pokud se ale budeme bavit o kořenech luxusních off-roadů, tedy opravdu terénních vozů nedělajících kompromisy v případě komfortu posádky, musíme se podívat mnohem hlouběji do historie - do roku 1970, kdy na svět přišel Range Rover.
Ten se od té doby dočkal celkem čtyřech generací a protože ta čtvrtá přišla na svět v roce 2012, je nyní ten správný čas na facelift. Ten už potkal Range Rover Sport, který se povětšinou zaměřil na techniku. V případě verze SVR je tedy nově možné počítat s výkonem vyšším o 25 koní, stran toho mohou zákazníci vůbec poprvé sáhnout také po plug-in hybridní verzi. Po tomto odhalení pak bylo jen otázkou času, kdy přijde v podobném duchu na řadu i klasický Range Rover.
Na ten dochází právě nyní, v případě exteriéru ale podobně jako u „Sportu” není příliš o čem mluvit. Znovu zde totiž máme pouze lehce zrevidovanou příď s novými pixelovými LEDkami, jak značka nazývá technologii, která neoslní protijedoucí či vpředu jedoucí řidiče. Mimo to došlo ještě na malou úpravu zadních lamp, tím je však venkovní proměna u konce.
Uvnitř je novinek o trochu více, v prvé řadě zde máme poslední generaci multimediálního systému Touch Pro Duo zahrnující dva 10palcové dotykové displeje. Dorazila také sluneční clona ovládaná gesty, ionizace vzduchu v kabině či náramek Activity Key umožňující odemknutí a zamknutí vozu bez nutnosti klíče. Opomenout pak nesmíme ani 17 bodů pro připojení od domácích zásuvek až po porty na USB.
Dále se modernizovaný Range Rover pyšní předními sedadly, jež lze elektricky ovládat ve 24 směrech. Ta zadní pro změnu jdou sklopit až v úhlu 40 stupňů, navíc disponují masážním strojkem s 25 programy a technologií Hot Stone. Ve finále pak můžeme zmínit ještě zrevidované ovládací prvky či vylepšené dveřní panely, Wi-Fi hotspoty pak mohou připojit až osm mobilních telefonů či tabletů.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde jsou novinky prakticky stejné jako u varianty Sport. Máme zde tedy nové plug-in hybridní provedení, které páruje benzinový dvoulitr s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 13,1 kWh. Souprava produkuje 404 koní a 640 Nm točivého momentu, přičemž umožní jízdu na elektřinu na vzdálenost 51 km nebo akceleraci na stovku za 6,8 sekundy.
Změn se dočkala také verze SVAutobiography Dynamic užívající přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten dává k dobru o trochu nižší výkon než u Range Roveru Sport SVR. K dispozici totiž máte „jen“ 565 koní, točivý moment činí 700 Nm. Akcelerace z klidu na stovku přitom klesla na 5,4 sekundy, dynamiku vozu pak umocňuje i speciální kalibrace podvozku snižující výšku o 6 mm vůči standardu.
Dodat pak již jen můžeme, že Range Rover modelového roku může stejně jako Sport již v těchto dnech. Ceny přitom startují na částce 2 745 006 Kč, za kterou je k mání vůz osazený dieselovým šestiválcem a výbavou HSE. Za plug-in hybridní model, který se již chlubí novým označením P400e, pak společně s úrovní Vogue dáte minimálně 3 329 557 Kč.
Range Rover se dočkal lehčího faceliftu, se kterým dorazilo i plug-in hybridní provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry