Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka potvrdila, že motory V12 udrží v prodeji i přes nová pravidla EU
27.8.2019 | Petr Prokopec
V záplavě rozpačitých zpráv o budoucnosti automobilového světa tu máme alespoň jednu ryze pozitivní. Dvanáctiválce ze silničních aut nezmizí, minimálně Horacio Pagani je hodlá používat ještě hodně dlouho.
Před několika málo dny jsme si mohli představit nové Pagani Huayra BC Roadster. Stejně jako v případě předchozích modelů italské automobilky bude i tento hypersport pohánět dvanáctiválcový motor od Mercedesu, což je v dnešní době něco neskutečného. S jedním z ideálů mezi pohonnými jednotkami už skončil Mercedes a brzy skončí Audi i BMW. Dalo by se tedy čekat, že podobným směrem se vydá i Pagani, ale nestane se to.
Malá italská automobilka je odhodlána s motorem V12 splnil i emisní normu EU7, což by znamenalo, že s jeho využitím počítá minimálně do roku 2026. Přesné to aktuálně potvrdil i sám její šéf a zakladatel Horacio Pagani - minimálně po dalších 7 let si Pagani s motorem V12 ještě koupíte. Zároveň ale dodal, že firma již nebude odolávat moderním trendům, ale naopak se jim podřídí. Nikoliv však kvůli legislativě.
Jak asi již tušíte, řeč bude o elektrifikaci. Pagani totiž přiznal, že se výrazným způsobem proměnila zákaznická základna. „Na počátku byli našimi klienty hlavně sběratelé aut z Evropy, kterým bylo padesát a více. Nyní ale průměrný věk výrazným způsobem klesl a my máme mladší zákazníky jak v asijsko-pacifickém regionu, tak v Severní Americe, obzvláště pak v Silicon Valley.“ Do budoucna pak omlazení má ještě pokračovat, načež Pagani dodává, že po roce 2025 bude automobilka zcela jiná než nyní. A dost možná se podvolí i dalšímu davu a vyrobí SUV.
„Pokud s ním ovšem budeme muset přijít, bude stát minimálně 3 miliony Eur (cca 78 milionů korun), aby bylo v souladu s naší současnou strategií. Nevím, zda je tu pro takový produkt trh, ale my nebudeme dělat kompromisy. Pokud se na nějakém voze objeví logo Pagani, pak musí jít o výrobek té nejvyšší kvality. S menším okruhem sběratelů jsem to probíral již několikrát,“ dodal šéf automobilky. Přitom zmínil, že pokud nakonec padne kladné rozhodnutí, značka zamíří do skladů Mercedesu, kde sáhne po platformě velkého SUV. Bavíme se však o relativně dlouhodobém výhledu.
Elektrifikace je blíže. Pagani totiž předpokládá, že nástupce modelu Huayra, který je aktuálně znám pod kódovým označením C10, dorazí v roce 2022. A nebude poháněn pouze oním dvanáctiválcem, ale také elektrickým pohonným ústrojím. Obě verze přitom budou sdílet společnou architekturu, ta však nebude ryze identická. Elektrifikace by si totiž měla vyžádat jisté modifikace, nic konkrétního ale momentálně nezaznělo. Byť se dá očekávat, že rozšíření portfolia přinese firmě i nemalé těžkosti stran vykrytí poptávky.
Je totiž třeba si uvědomit, že Italové momentálně vyrábí jen zhruba 40 aut ročně, de facto se tak pohybují někde mezi produkcí Koenigseggu a Bugatti. Přitom produkují jen jeden jediný model, a sice Huayru, jakkoliv se samozřejmě věnují i vykrývání individuálních objednávek na předchozí Zondu. Šéf značky přitom dodává, že minimálně kupé s výklopnými dveřmi by mohlo zůstat tímto způsobem naživu i poté, co dorazí jeho nástupce. Značka tak náhle bude muset produkovat hned tři různá auta, tedy nejvíce ve své historii.
„Podle plánu je Huayra BC Roadster poslední produkční verzí. Nicméně naslouchám i některým soukromým sběratelům, kteří se ptají po zakázkové či limitované edici, jenž velmi pravděpodobně životní cyklus o trochu prodlouží,“ přiznal danou skutečnost Pagani. Zjevně nás tedy čekají ještě zajímavé bratrovražedné souboje, kterých se bude účastnit jak elektrický supersport, tak zejména dva vozy osazené dvanáctiválcem. Kdo by to čekal nyní, natož pak v půlce příští dekády.
Horacio Pagani potvrdil, že jeho firma zůstane věrná dvanáctiválcům minimálně do roku 2026
...se přitom i Huyara dočká prodlouženého životního cyklu, díky řadě zakázkových edic
Kromě toho se automobilka chystá i na elektrifikaci, stejně jako již nevylučuje SUV. Stojí za tím hlavně omlazení její zákaznické základny
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 7 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 9 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 10 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva