První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná

Korejci konečně představili svůj první pořádný hot hatch. Skromně se netváří a s výkonem až 275 koní hodlá řádně zatopit všem od Golfu GTI nahoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná

13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci konečně představili svůj první pořádný hot hatch. Skromně se netváří a s výkonem až 275 koní hodlá řádně zatopit všem od Golfu GTI nahoru.

Dlouho očekávané se dnes stalo skutečností. Hyundai konečně odhalilo svůj první skutečný hot hatch, model i30 N, dítě bývalého šéfa divize BMW M, kterému se začalo zajídat, kam automobilka míří. Vysoká očekávání na poli techniky jsou tak na místě, pokud jste ale stejná měli i v případě vzhledu, první N vás nejspíše rozesmutní. Vůz totiž není zdaleka tak okázalý jako loňský koncept RN30 a i když nešlo dost dobře očekávat, že sériové provedení bude vypadat právě takto, naděje na opravdu výrazný vzhled tu byly.

Neznamená to ovšem, že by Hyundai i30 N nedávalo svůj potenciál dostatečně najevo, to ani náhodou. Dostalo patřičně agresivní nárazníky, výraznější boční prahy či až 19palcová kola. Ta jsou standardem pro verzi Performance Package, která se zároveň chlubí i vyšším výkonem - u základního provedení přeplňovaný dvoulitr produkuje 250 koní, u tohoto provedení na přední kola míří 275 koní.

Přenos výkonu má v obou případech na starosti šestistupňový manuál, příchod automatu Korejci zmiňují až v souvislosti s příštím rokem. Dá se předpokládat, že ještě vylepší jízdní dynamiku, která už tak je velice slušná. Slabší model potřebuje ke zrychlení na stovku jen 6,4 sekundy, výkonnější verze pak ještě o tři desetiny méně. Rozlet obou variant zastaví omezovač v 250 km/h. i30 N ale nebylo primárně stavěno pro rychlost v přímém směru, vývojové prototypy najely více než 10 tisíc kilometrů po Nordschleife, odtud se ostatně vzalo označení písmenem N.

Ve srovnání se standardní verzí i30 N má sice manuální převodovku, doprovází ji ale i automatické meziplyny. Management vozu je možné nastavit v pěti jízdních režimech, kdy u módů Eco, Normal, Sport a N je odezva tlumičů, řízení a plynu naladěna automaticky. V režimu N Custom ale již vše záleží jen na volbě řidiče.

Z dalších prvků můžeme zmínit přítomnost elektronického diferenciálu na přední nápravě či snížení podvozku o 8 milimetrů. Obojím disponuje provedení Performance Package, které počítá s 19palcovými koly a obutím od Pirelli. Základní verze se ale již musí obejít bez diferenciálu, její světlá výška klesla jen o 4 mm. Navíc standardně obouvá „pouze“ osmnáctipalcové ráfky s pneumatikami od Michelinu.

Verze s 275 koňmi má k dispozici také variabilní výfukové potrubí, kdy tlačítkem lze měnit nejen hlasitost, ale i charakter projevu. Vše pak ještě umocňuje aktivní zvukový generátor, rozumějte umělý zvuk na palubě, který mají ve výbavě obě varianty. Stejně tak se ale mohou pochlubit i stabilizační kontrolou či překalibrovaným řízením. A obě lze nalakovat i novým specifickým odstínem Performance Blue, jenž vidíte na fotkách.

My se pak ještě v rychlosti přesuneme do interiéru, kde největší novinky souvisí s příchodem sportovních sedadel a volantu. Standardem je pak multimediální systém s pětipalcovým displejem, sáhnout ale lze i po příplatkové osmipalcové obrazovce. V jejím případě přitom můžete sledovat i informace o výkonu, točivém momentu, tlaku turbodmychadel či třeba čas na jedno kolo nebo při akceleraci.

Tím nám ale dostupné informace víceméně končí, zmínit již lze jen hmotnost, která dle zvolené výbavy startuje na 1 400 kilogramech u základu, respektive o 29 kilo výše u verze Performance Package. Cena ale nebyla oznámena ani v jednom případě, vyčkat tedy budeme muset na závěr roku, kdy odstartuje prodej.


První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 1 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 01První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 2 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 02První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 3 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 03První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 4 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 04První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 5 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 05První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 6 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 06První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 7 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 07První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 8 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 08První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 9 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 09První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 10 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 10První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 11 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 11První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 12 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 12První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 13 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 13První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 14 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 14První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 15 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 15První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 16 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 16První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 17 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 17První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 18 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 18První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 19 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 19První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 20 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 20První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 21 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 21První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 22 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 22První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 23 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 23První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 24 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 24První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 25 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 25První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 26 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 26První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 27 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 27První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 28 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 28První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 29 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 29První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 30 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 30První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 31 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 31První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 32 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 32První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná - 33 - Hyundai i30 N 2017 prvni oficialni sada 33
Hyundai i30 N se konečně ukázalo světu, dle očekávání přitom bude k mání ve dvou verzích. Ta slabší nabídne 250, silnější pak dokonce 275 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše