Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První nová Škoda prý míří do Ameriky. Má to být Karoq, ale ne pod svým jménem
9.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ambice Škody vstoupit na americký trh jsou známé, ale zatím konkrétně nepotvrzené. Dříve než oficiálně by se tam ale mohla dostat zadními vrátky.
Již nějakou tu dobu se mluví o tom, že Škoda by ráda znovu zkusila své štěstí v Americe. To automobilka oficiálně i potvrdila, nicméně zároveň dodala, že prioritou jsou prozatím jiné trhy a žádný konkrétní termín takového kroku nepadl. Se zámořím se nicméně stále počítá, zvláště když budoucí páteř nabídky značky mají tvořit crossovery a SUV. Momentálně je sice v nabídce pouze Kodiaq a Karoq, posléze ale dorazí ještě Kodiaq Coupe a „Fabia SUV“.
Proč zde ale zmiňuje postarší informace? Především kvůli názvu Tharu, který si nedávno u brazilského úřadu pro průmyslové vlastnictví INPI (Instituto Nacional da Propriedade Industrial) zaregistroval Volkswagen s cílem použít jej pro kompaktní SUV. A brazilský novinář Boris Feldman s odvoláním na své zdroje tvrdí, ze s tímto označením by na tamní trh neměl dorazit chystaný T-Roc, ale vůz, který vznikl u Škody.
Důvod je pochopitelný - VW se v Evropě prezentuje jako „o trochu lepší” značka, v Brazílii ale vyrábí poněkud jednodušší vozy vesměs stojící na základech starších modelů evropského VW. A tak by Brazilcům nabídl níže situovanou škodovku, ne však pod svým jménem, které Brazilci neznají. A to v rámci koncernových škatulat dává smysl, nakonec Francouzi tamtéž prodávají Renault Duster.
Pokud jste si nyní dali dohromady jedna a jedna a začínáte přemýšlet nad tím, že Volkswagenem Tharu bude překarosovaný Karoq, trefili jste hřebíček přímo na hlavičku. Tak alespoň zní aktuální spekulace, které pochopitelně žádná z automobilek nepotvrdila.
Situace se má prý tak, že Volkswagen nechce na brazilském trhu (stejně jako v USA) nabízet nový pětimístný Tiguan, ale jen jeho sedmimístnou variantu a k ní potřebuje vhodný doplněk. Nejmenší T-Cross by ovšem dorazit měl, přičemž jeho rozměry mají do značné míry odpovídat konceptu, který na délku měřil 4,15 metru. Sedmimístný Tiguan je přitom 4,7metrový, Volkswagen má tedy značný prostor na vykrytí. „Zaplácnout“ jej má právě Škoda, jejíž varianta kompaktního SUV je výrobně levnější.
S tím má ostatně souviset i menší změna v rámci techniky, kdy základní verze dostanou 1,4litrový motor TSI volitelně doplněný manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem. Vrcholná verze by měla mít modernější 1,5 TSI s deaktivací poloviny válců, s níž bude již možné spojit sedmistupňové DSG. Oba motory přitom nabídnou 150 koní.
Zatím se ale stále jedná o nepotvrzené a na jejich upřesnění navíc hned tak nedojde. Tharu má do prodeje přijít až v roce 2021. Do té doby bude danou pozici držet první generace VW Tiguan, jíž tak čeká opravdu hodně dlouhý životní cyklus - na světlo světa totiž přišla již v roce 2007. Dodejme, že koncernová novinka se má vyrábět v Argentině a montována bude také v Číně, což vede k myšlence, že půjde o trochu jiný Karoq, než jaký je v nabídce v Evropě. Ani to ale není novinka, ostatně specifické „čínské škodovky” jsme vám nedávno ukazovali...
Volkswagen si aktuálně v Brazílii zaregistroval označení Tharu...
...podle všeho by jím přitom měla být Škoda Karoq, i když v trochu jiném provedení, než jaké zná Evropa
Zdroj: Auto Papo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 4 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva