První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru

Mnohdy tabuizovaná čínská výroba se nyní dotýká i aut. Volvo potvrdilo svůj někdejší záměr a z Číny začalo vyvážet hned svůj nejprestižnější model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru

30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnohdy tabuizovaná čínská výroba se nyní dotýká i aut. Volvo potvrdilo svůj někdejší záměr a z Číny začalo vyvážet hned svůj nejprestižnější model.

O švédském Volvu jsme v poslední době hovořili zejména v souvislosti s jeho „láskou“ k dieselům. Ačkoliv by totiž značka bez nich neměla na evropském trhu pomalu co prodávat, pravidelně zmiňuje jejich konec, aby záhy otočila a diesely vzala zase na milost. Zní to podivně, pro automobilku jsou ale naftové motory ryze evropský problém a starý kontinent hraje v jejím ansámblu druhé, možná i třetí housle. Na prvním místě je Čína.

Odtud pochází její kontroverzní majitel a za Velkou zdí také prodává nejvíce svých aut. A nyní ve hře na čínskou strunu ještě přitvrdí - naplňuje totiž slova o tom, že s výrobou ve Švédsku postupně skončí a přestěhuje ji právě do Asie.

V čínském Daqingu se tak nebudou vyrábět vozy pouze pro největší trh světa, ale také pro ostatní země. Týká se to zatím pouze špičkového modelu S90, který Volvo bude k dealerům dostávat nikoliv po vodě, ale po kolejích - Švédové se totiž dle svých slov jako vůbec první automobilka rozhodli vozit svá auta z Číny do Evropy vlakem. Transport by se tím měl zrychlit o dvě třetiny času, což zredukuje i délku čekacích listin.

Nejde však o jedinou výhodu kolejové dopravy, tou další je prý snížení emisní stopy o třetinu. Daný výsledek přitom odpovídá průměrnému srovnání s lodní dopravou, v případě kratších vzdáleností by Volvo mohlo šetřit životní prostředí ještě více. Zároveň tím snižuje i náklady na přepravu, ačkoliv na místě je dotaz, zda by levněji nevyšlo zachování výroby ve Švédsku.

Dá se ale předpokládat, že tuto záležitost mají ekonomové značky dostatečně dobře spočítanou. Ostatně, v Číně jsou nižší náklady na mzdy než ve Švédsku. Kromě toho továrna v Daqingu je nejmodernější v zemi, zatímco ve své domovině by Volvo muselo zakrátko přijít s modernizací a tedy investicemi. Navíc by dodávky od externích zdrojů bylo třeba směrovat na dvě místa.

Výroba aut v Číně a jejich následný transport do zbytku světa tedy nejspíše vycházejí nejlevněji, ostatně jinak by se automobilka tímto směrem nevydala. Ta dále upřesnila, že vlaky míří z Daqingu do belgického Zeebrugge, kam budou jednou jednou týdně, přičemž pokaždé převezou zhruba 225 aut - vždy po třech v jednom speciálním kontejneru. Jak tento krok Švédů vnímáte, budete nejlépe vědět sami, máme ale pocit, že Švédy čeká trocha práce s rozptylováním obav z nekvality čínské výroby aut, třebaže Volv...


První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 1 - Volvo Daqing to Europe 01První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 2 - Volvo Daqing to Europe 02První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 3 - Volvo Daqing to Europe 03První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 4 - Volvo Daqing to Europe 04První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 5 - Volvo Daqing to Europe 05První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 6 - Volvo Daqing to Europe 06První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 7 - Volvo Daqing to Europe 07První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 8 - Volvo Daqing to Europe 08První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 9 - Volvo Daqing to Europe 09První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 10 - Volvo Daqing to Europe 10První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 11 - Volvo Daqing to Europe 11První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru - 12 - Volvo Daqing to Europe 12
Švédové pozvolna stěhují výrobu do Číny. Odsud přitom začínají vozit nová auta do Evropy vlakem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše