Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prý nerozbitné terénní přívěsy na kempování mohou vznikat v jediné zemi
17.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Obytné přívěsy za auto mají běžně docela zranitelnou konstrukci, která stěží snese cokoli jiného než silniční provoz. U nás to asi nikomu nevadí, v drsné ruské krajině ano.
Když začneme vyprávět o drsném kraji, kde není místo na chatrné příbytky, které by se po první výpravě rozpadly, jistě vám hned dojde, že mluvíme o Rusku. Právě tam se začíná rozmáhat móda odolných obytných přívěsů, které můžete s lehkostí zapřáhnout i za nejdrsnější verze Lady Niva. S nabídkou podobně extrémního příslušenství za tažnou kouli přišla firma Sandtrekker a hned po prvním odhalení si získala početnou základnu fanoušků.
V rohu výstaviště kempovací techniky zaujal vozík s pevnou konstrukcí. Výhradně domácí výrobce si zakládá na produkci údajně nerozbitných karavanů vhodných do extrémních podmínek. Stačí zapřáhnout a odjet neprostupným terénem do středu lesa mezi medvědy, kde se dá uvnitř oplechované boudy na velkých kolech přespat se vším potřebným po ruce.
Na silném hliníkovém rámu Sandtrekker nabízí provedení XS o celkové hmotnosti nižší než 750 kg. Cena začíná na částce 480 000 rublů (169 000 Kč), takže nejde o bůhvíjak drahý špás, o luxusu tu ale nemůže být řeč. V hlavní části je místo na spaní o rozměrech 2 x 1,4 metru. Vedle matrací zbývá místo jen na několik poliček a úložných schránek. Za příplatek je možné dovybavit ohřívač vody se zásobníkem a venkovní sprchu.
Větší typ S je skutečně malý terénní byt. Nechybí solární panely na střeše dostatečné na pohon všech zařízení. Nabízí i malou kuchyňku s lednicí, sporákem i umyvadlem. Naproti prostoru pro vaření je odpočinková část podobná obývacímu pokoji, která se v noci mění na ložnici. Strop je možné vysunout nahoru pomocí dvojice elektromotorů. Osvětlení celého příbytku pro dobrodruhy zajišťují lampičky LED.
Verze S začíná cenou na 840 000 rublů, ale tolik si vyžádá jen kostra bez vybavení, plně nakonfigurovaný přívěs stojí více než 1 500 000 rublů (529 000 Kč). Jak můžete sami vidět v přiložené galerii, ani to není žádný stroj pro primadony, představa přežívání v ruské divočině v něčem takovém ale už nepůsobí tak nepřijatelně...
Dvě varianty se liší ve velikosti a výbavě, ale obě mají pevnou hliníkovou základnu vhodnou na výlety mimo zpevněné silnice
Zdroj: Auto Review
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis