Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Purpurově-tyrkysové auto nemusí vypadat špatně, je-li to Pagani
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze tří kusů limitované edice Dinastia změnil barvu karoserie a interiéru. Nově se navíc pyšní paketem Pacchetto Tempesta.
Prakticky každý exemplář vyrobený italskou automobilkou Pagani můžeme považovat za unikátní kreaci, jenž nemá nikde ve světě obdoby. Platí to tím spíše o limitovaných edicích, které počítají už jen s několika kusy, z nichž si každý mohou zákazníci přizpůsobit obrazu svému. Standardní tak de facto zůstává pouze technika, jenž v případě modelu Huayra počítá s přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem od AMG, který produkuje 730 koní a 1 000 Nm. Tento výkon pak na zadní kola přenáší sedmistupňový automat.
V roce 2014 přitom značka ohlásila novou limitovanou edici Dinastia (sic), jenž vznikla u příležitosti zahájení operací automobilky v Číně. Vzniknout měly jen tři vozy, což má spojitost s tamní mluvou. Trojka zní totiž obdobně jako charakter „Sheng“, který označuje počátek nového života. Tím vstup na největší trh bezesporu byl, přičemž zmiňovaná edice stejně jako zbytek produkce počítala s motorem V12, lišit jí však měla specifická karoserie.
Pod názvem Baxia se skrývalo provedení z modrého karbonu, Yazi pak odkazovalo na zlatě zabarvená uhlíková vlákna a Chiwen na červená. Horacio Pagani přitom touto edicí skládal hold třem z devíti draků, jenž střeží pekingské Zakázané město. Vše tak do sebe zapadalo jako ozubené soukolí šestilitrového motoru. Nyní, o dva roky později, však přichází jisté zmatení, jenž souvisí s purpurovou variantou edice Dinastia.
Na první pohled bychom mohli říci, že jde o další exemplář z dané série, nicméně skutečnost nejspíše bude o trochu jiná. Vede nás k tomu prezentace čínského zastoupení značky, na kterém je vůz popisován jako Huayra Dinastia Yazi. Tedy jako vůz, jenž měl být původně vyveden ve zlatě zbarveném karbonu. Jeho majitel ale nejspíše v mezičase změnil na barvu názor. Do hry navíc zasáhla i sama automobilka.
Ta totiž letos v Ženevě odhalila paket Pacchetto Tempesta, jehož součástí je protažený čelní splitter, výraznější zadní difuzor a především 20palcová přední a 21palcová zadní kola, která byla vykována z leteckého hliníku. V každém rohu tedy spoří 1,1 kilogramu neodpružené hmotnosti. Mimo ně lze ovšem počítat ještě se specificky naladěným podvozkem zahrnujícím i ve čtyřech úrovních stavitelné tlumiče Öhlins.
Právě tímto paketem byla přitom Huyara Dinastia Yazi osazena, přičemž majitel zjevně sáhl také po odlišném vzhledu. Zvenčí tedy máme tu čest s purpurovou karoserií, které společnost dělají tyrkysové doplňky. V tomto odstínu jsou přitom vyvedeny linky na onom čelním splitteru, bočních prazích či na zadní centrální ploutvi. Dále jej pak najdeme na brzdových třmenech, jenž se skrývají za zlatě lakovanými koly.
V tyrkysu je ovšem vyveden také interiér, kde unikátní odstín pokryl sedadla, dveřní panely, středový tunel a konzoli, části palubní desky či dokonce prostor za pedály. V případě použitých materiálů můžeme mluvit o Alcantaře a kůži, které doplňují karbonové dekory. Výsledek přitom rozhodně nepřipomíná dort pejska a kočičky, místo toho můžeme mluvit o skutečné pastvě pro oči. Však posuďte sami...
Pagani Huayra Dinastia Yazi je opravdu působivou pastvou pro oči. Kromě purpurové karoserie a tyrkysového interiéru se navíc pyšní paketem Pacchetto Tempesta
Zdroj: Pagani China, Primage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda