Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Purpurově-tyrkysové auto nemusí vypadat špatně, je-li to Pagani
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze tří kusů limitované edice Dinastia změnil barvu karoserie a interiéru. Nově se navíc pyšní paketem Pacchetto Tempesta.
Prakticky každý exemplář vyrobený italskou automobilkou Pagani můžeme považovat za unikátní kreaci, jenž nemá nikde ve světě obdoby. Platí to tím spíše o limitovaných edicích, které počítají už jen s několika kusy, z nichž si každý mohou zákazníci přizpůsobit obrazu svému. Standardní tak de facto zůstává pouze technika, jenž v případě modelu Huayra počítá s přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem od AMG, který produkuje 730 koní a 1 000 Nm. Tento výkon pak na zadní kola přenáší sedmistupňový automat.
V roce 2014 přitom značka ohlásila novou limitovanou edici Dinastia (sic), jenž vznikla u příležitosti zahájení operací automobilky v Číně. Vzniknout měly jen tři vozy, což má spojitost s tamní mluvou. Trojka zní totiž obdobně jako charakter „Sheng“, který označuje počátek nového života. Tím vstup na největší trh bezesporu byl, přičemž zmiňovaná edice stejně jako zbytek produkce počítala s motorem V12, lišit jí však měla specifická karoserie.
Pod názvem Baxia se skrývalo provedení z modrého karbonu, Yazi pak odkazovalo na zlatě zabarvená uhlíková vlákna a Chiwen na červená. Horacio Pagani přitom touto edicí skládal hold třem z devíti draků, jenž střeží pekingské Zakázané město. Vše tak do sebe zapadalo jako ozubené soukolí šestilitrového motoru. Nyní, o dva roky později, však přichází jisté zmatení, jenž souvisí s purpurovou variantou edice Dinastia.
Na první pohled bychom mohli říci, že jde o další exemplář z dané série, nicméně skutečnost nejspíše bude o trochu jiná. Vede nás k tomu prezentace čínského zastoupení značky, na kterém je vůz popisován jako Huayra Dinastia Yazi. Tedy jako vůz, jenž měl být původně vyveden ve zlatě zbarveném karbonu. Jeho majitel ale nejspíše v mezičase změnil na barvu názor. Do hry navíc zasáhla i sama automobilka.
Ta totiž letos v Ženevě odhalila paket Pacchetto Tempesta, jehož součástí je protažený čelní splitter, výraznější zadní difuzor a především 20palcová přední a 21palcová zadní kola, která byla vykována z leteckého hliníku. V každém rohu tedy spoří 1,1 kilogramu neodpružené hmotnosti. Mimo ně lze ovšem počítat ještě se specificky naladěným podvozkem zahrnujícím i ve čtyřech úrovních stavitelné tlumiče Öhlins.
Právě tímto paketem byla přitom Huyara Dinastia Yazi osazena, přičemž majitel zjevně sáhl také po odlišném vzhledu. Zvenčí tedy máme tu čest s purpurovou karoserií, které společnost dělají tyrkysové doplňky. V tomto odstínu jsou přitom vyvedeny linky na onom čelním splitteru, bočních prazích či na zadní centrální ploutvi. Dále jej pak najdeme na brzdových třmenech, jenž se skrývají za zlatě lakovanými koly.
V tyrkysu je ovšem vyveden také interiér, kde unikátní odstín pokryl sedadla, dveřní panely, středový tunel a konzoli, části palubní desky či dokonce prostor za pedály. V případě použitých materiálů můžeme mluvit o Alcantaře a kůži, které doplňují karbonové dekory. Výsledek přitom rozhodně nepřipomíná dort pejska a kočičky, místo toho můžeme mluvit o skutečné pastvě pro oči. Však posuďte sami...
Pagani Huayra Dinastia Yazi je opravdu působivou pastvou pro oči. Kromě purpurové karoserie a tyrkysového interiéru se navíc pyšní paketem Pacchetto Tempesta
Zdroj: Pagani China, Primage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB