Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína zná svou cenu, prodává se teď ale jako Tatry v časech ČSSR
18.2.2019 | Petr Prokopec
I když se Rusové dříve oháněli volným prodejem a relativně nízkou základní cenou, ani jedno nakonec není pravdou. V případě zájmu si počkáte až na sklonek roku 2020 a spoustu peněz budete muset zaplatit hned.
Pár dnů za námi je nejen den Svatého Valentýna, ale také 15. únor, který byl stěžejní pro ruský automobilový průmysl. Poslední pracovní den minulého týdne oficiálně vstoupil do prodeje nový Aurus Senat. Společnosti Avilon a Panavto, které jako jediné mohou vůz prodávat, sice předobjednávky přijímaly již od sklonku loňského roku, šlo ale jen o jisté „oťukávání“ - teď už se prodeje rozbíhají naplno.
Navzdory tomuto stavu ale u Avilonu nikdo neví, jaká bude konečná výsledná cena, kolik bude potřeba zaplatit coby zálohu, kdy bude objednaný vůz doručen či jaké jsou specifické produkční kvóty na první léta výroby. Nesmíme totiž zapomínat na skutečnost, že Aurus jako zcela nová automobilka nemá k dispozici žádné továrny. V prvé fázi budou vozy ručně montovány v institutu NAMI, který napomáhal s vývojem. Kapacita ale vystačí maximálně na 250 aut ročně, a to jak letos, tak v příštím roce.
První továrna Aurusu by měla být otevřena v roce 2021, poté lze tedy očekávat vyšší dodávky. Dosud se však zájemci mohou kochat pouze fotkami, ani jedno z dealerství nemá k dispozici předváděcí vůz. To se má změnit až někdy v dubnu. V mezičase si Senat střihne mezinárodní debut na březnovém autosalonu v Ženevě, kde budou oznámeny i ceny. Ani poté by se však zákazníci neměli zbavovat trpělivosti, většinu produkce na příští dva roky pohltí vládní aparát a jemu spřátelené subjekty - jako tomu kdysi bylo limuzín české resp. československé Tatry.
O trochu lepší informace poskytuje firma Panavto, dle které by sedan Aurus Senat S600 měl startovat až na 12 milionech rublů (cca 4,12 milionu korun), což je více, než se čekalo. Zákazníci si budou moci vybrat mezi vozy s balistickou ochranou či bez ní. O pohon obou verzí se pokaždé postará 4,4litrový přeplňovaný osmiválec s kořeny od Porsche, jenž i za pomoci elektromotoru vsazeného mezi spalovací agregát a devítistupňový automat produkuje 600 koní.
Dále se v nabídce objeví limuzína Senat L700, v jejímž případě se pohonné ústrojí měnit nebude, balistická ochrana je zde ovšem standardem. Startovat stoprocentně bude o poznání výše než základní sedan, konkrétní cifru však ani jeden z prodejců raději neodhaduje. Nicméně firma Panavto dodává, že u všech modelů bude třeba složit nemalou zálohu ve výši 50 procent. Teprve poté se pak rozjede jeho výroba, každý exemplář bude specifikován na zakázku.
Otázkou rovněž zůstává servis prodaných vozů, neboť jakkoliv budou první dealerství alokována pouze v Moskvě, zákazníci si mohou nechat své exempláře dodat kamkoliv. Zda ale poté budou muset na případné opravy zpátky do ruské metropole nebo mohou počítat s tzv. létajícími doktory jako třeba u Bugatti či kdysi u Maybachu nikdo neví. V rámci záruky si ale Rusové příliš jisti v kramflecích nejsou, nabízí totiž jen tři roky nebo 100 tisíc kilometrů.
Pokud si přitom uvědomíme, že Aurus je pýchou ruského automobilového průmyslu a konkurovat má nejen dvojitému „R“, ale rovněž Bentley či vrcholným verzím Mercedesu třídy S, pak se nová značka skutečně příliš nepochlapila. Cenově bude v zemi startovat na stejné úrovni jako Mercedes S600L, v rámci image se ale třícípé hvězdě bude muset poklonit. Němci pak sice nejsou v rámci záruky velkorysejší, ovšem na druhé straně nemusí nikomu nic dokazovat a servisy značky najdete pomalu na každém rohu.
Bude tedy zajímavé sledovat, jakým způsobem se kariéra Aurusu Senat vyvine. Nicméně minimálně v příštích dvou letech i kvůli omezené kapacitě a dodání aut hlavně ruské vládě nepočítáme s žádnou negativní odezvou. Ostatně speciálně proškolení řidiči z kremelských garáží si vůz mohli vyzkoušet, i ve srovnání s konkurencí. A chvála mířila hlavně za domácím produktem, což sice není ta nejlepší reference, jinou ale v nejbližší době nedostanete.
Mezinárodní testovací jízdy odstartují až ve druhé půli letošního roku, Aurus tedy nenabízí jen převodovku Bentley, ale zároveň by se chtěl prosadit mimo svou domovinu i jako výrobce luxusních limuzín. Aktuálně láká klientelu ve Spojených arabských emirátech, kde na tamním Expu pózuje i Senat vyvedený v bílé barvě. Včera si jej mohli prohlédnout jen vyvolení, dnes je ale k dispozici všem.
Senat ve standardní i prodloužené formě nezůstane v nabídce značky osamocen. Součástí rodiny je i minivan Arsenal a SUV Komendant - ty si dost možná budeme moci pořádně a bez maskování prohlédnout ještě letos, nicméně do prodeje dorazí ještě později, a sice až někdy v roce 2021. Na druhou stranu ale srazí ceny o poznání níže, k dispozici budou i s 2,2litrovým čtyřválcem.
Aurus Senat je momentálně k vidění ve Spojených arabských emirátech...
...projet se s ním však zatím mohli jen vládní řidiči
Mezinárodní zákazníci se budou moci za volant nejdražšího ruského vozu posadit ve druhé polovině letošního roku. Na samotná auta si ale budou muset počkat až do roku 2021
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva