Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína míří až do oblak, bude především maximálně luxusní
23.3.2019 | Petr Prokopec
Rusové se zjevně rozhodli kout železo, dokud je žhavé a pod obletovanou značkou Aurus nabídnout maximum luxusních produktů, co jen klientela snese. K autům a motorce tak přibude i vrtulník.
Rusové jsou na svou novou značku Aurus nadmíru pyšní. S jejím příchodem navíc narostla jejich již tak velká sebedůvěra, načež se rozhodli nabídnout svou novou technologii i „západu“. Konkrétně pak Bentley, jež by mohlo do budoucna využívat ruského devítistupňového automatu. Zda tomu tak ale skutečně bude, je ve hvězdách. A stejná nejistota prozatím spočívá také v adaptaci 4,4litrového osmiválce s kořeny u Porsche na použití v leteckém průmyslu. To ovšem neznamená, že by se do oblak nepodívala samotná značka Aurus.
Rusové hodlají záběr této firmy patřičně rozšířit, proto pod jejím logem byl již loni představen nový motocykl z produkce firmy Kalašnikov. Aktuálně pak automobilka přišla s oznámením, že nabídne rovněž helikoptéry. Ty budou založeny na již existujících strojích Kazan Ansat, vůči standardnímu provedení však projdou modifikacemi, jež se projeví hlavně na luxusu v kabině.
Ansat je lehký vrtulník, za jeho designem stojí kancelář Michaila Mila, který má na kontě takové ikonické stroje jako Mil Mi-4 či Mil Mi-12. Sám Mil sice zemřel již v roce 1970, nicméně v roce 1947 byl jmenován šéfem výzkumného institutu pro helikoptéry, který poté, co konstruktér získal mimo jiné řád hrdiny Sovětského svazu, nesl jeho příjmení. V roce 2006 se pak Mil spojil s firmami Kamov a Rostvertol, načež byla zformována společnost Russian Helicopters.
Pokud ještě nepotřebujete namalovat graf, přihodíme do placu ještě pár dalších faktických údajů a jmen. Firma Russian Helicopters se nově spojila se společností Kazan Helicopters a moskevským technologickým institutem NAMI, jenž stojí za vývojem automobilů značky Aurus, aby společně stvořily právě helikoptéry s logem „ruského zlata“. Jako první proběhne právě modifikace modelu Ansat, jenž se má ukázat již letos v srpnu během letecké show na Žukovského letišti poblíž Moskvy.
Z toho důvodu asi nepřekvapí, že k dispozici nemáme zatím žádný obrazový materiál ukazující chystanou luxusní verzi. Samotný Ansat je ale velmi dobře znám. Svůj první testovací let podnikl již v roce 1999, sériová výroba se ale rozjela až před šesti lety. Od té doby vzniklo zhruba 77 exemplářů, jež jsou poháněny dvěma americkými motory Pratt Whitney PW-207K. Každý produkuje 630 koní, což bez problémů stačí na přesun pilota a deseti pasažérů (nebo až 2 300 kilogramů nákladu).
Stroj je osazen čtyřlistým hlavním a dvoulistým zadním rotorem, přičemž běžná cestovní rychlost činí 250 km/h a ta maximální 275 km/h. Dolet na jedno natankování byl vyčíslen až na 510 km, nicméně vše samozřejmě záleží na konkrétních podmínkách. Ansat zvládá opravdové extrémy a operuje v teplotách od -45 do +50 stupňů Celsia. Zároveň může startovat i v nadmořské výšce až 3 500 metrů, jeho maximální letová hladina pak činí 5 700 m.
Předpokládá se , že přeměna kabiny, ze které nejspíše zmizí osm sedaček a dorazí méně přepychových křesel, vyjde na 10 milionů rublů (cca 3,5 mil. Kč), tedy pomalu na tutéž sumu, za kterou se budou prodávat základní modely silničního Aurusu Senat. Výše zmíněnou sumu ale ponese jen účet za speciální provedení značky Aurus, stroj jako takový totiž stojí od 2 milionů dolarů (45,5 mil. Kč) výše.
Lehká helikoptéra Kazan Ansat se speciálnho provedení se značkou Aurus...
...s její limuzínou Senat bude mít společné logo a míru luxusu
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch