Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží

Sedan Qorosu dostal do vínku zvýšený podvozek a ochranné plasty. Interiér je však již takřka standardní, pod kapotou se nepohnul ani šroubek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží

25.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sedan Qorosu dostal do vínku zvýšený podvozek a ochranné plasty. Interiér je však již takřka standardní, pod kapotou se nepohnul ani šroubek.

Čínsko-izraelská automobilka Qoros odstartovala svou existenci již před sedmi lety s opravdu nemalými ambicemi. Mezi ně patřilo i dobytí evropských trhů, pročež značka angažovala na post šéfa designu Gerta Hildebranda, autora Volkswagenu Golf třetí generace, Seatu Leon či novodobých Mini. Kromě toho na počátku minulého roku oznámila, že jejím novým šéfem se stává Phil Murtaugh, někdejší manažer GM. Ani tento krok ovšem nepomohl značce na Starém kontinentu k úspěchu.

Qoros se tedy nakonec z Evropy stáhl a nyní operuje pouze na čínském trhu. Na ten hodlá ještě letos poslat další novinku, a sice sedan 3 ověnčený přídomkem GT. Jakkoliv ovšem daný název svádí k myšlenkám na sportování, zde neodkazuje na volný čas trávený na okruzích. Místo toho vůz dostal do vínku zvýšený podvozek (světlá výška nyní činí 170 mm), jenž se má vypořádat s horší kvalitou silnic a umožnit i výlet mimo ně.

Ze stejného důvodu tu máme černé plasty ve spodní části karoserie či ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu. Mimo to vůči standardu dostal Qoros 3 GT do vínku větší a dvoubarevně lakovaná litá kola, grafické polepy či menší spoiler na víku zavazadelníku. Některým kvůli tomu všemu dává vzpomenout na nepříliš úspěšné Volvo S60 Cross Country, nám se ale při pohledu na něj vybaví spíše Brežněvův speciál.

Tak či onak, zevnějškem úpravy vozu víceméně končí. Dovnitř se pak nastěhovaly pouze ozdobné výšivky sedadel, zbytek kabiny je zcela standardní, což možná působí jako promarněná příležitost. Obdobně můžeme hovořit také o motorovém prostoru, kde i nadále najdeme 1,6litrový přeplňovaný agregát naladěný na 156 koní. Dvouspojkový automat pak zásobuje výlučně přední kola, i proto nelze od vozu očekávat zářné výkony v těžším terénu.

Bližší informace o novince dorazí nejpozději v listopadu, kdy si novinka odbude živý debut na autosalonu v Guangzhou. Do prodeje pak zamíří krátce poté, přičemž čekat lze navýšení ceny oproti regulérnímu sedanu, který je k mání také s méně výkonnou atmosférickou verzí 1,6litrového motoru naladěnou na 126 koní.


Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží - 1 - Qoros 3 GT 2016 prvni foto 01Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží - 2 - Qoros 3 GT 2016 prvni foto 02
Qoros 3 GT se na oficiálních fotkách ukázal zatím jen zvenčí...

Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží - 3 - Qoros 3 GT 2016 prvni foto 03Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží - 4 - Qoros 3 GT 2016 prvni foto 04Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží - 5 - Qoros 3 GT 2016 prvni foto 05Qoros 3 GT si hraje na Brežněvovu Volhu, mimo silnice ale oslní stěží - 6 - Qoros 3 GT 2016 prvni foto 06
...záběry špionážních fotografů ovšem odhalují i vnitřek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše