Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní

Legendární závodní speciál se vrací s elektrickým ústrojím. Stovku dá za 2,5 s, maximálka činí 300 km/h a dojezd 350 km. Levný ale není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní

7.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Legendární závodní speciál se vrací s elektrickým ústrojím. Stovku dá za 2,5 s, maximálka činí 300 km/h a dojezd 350 km. Levný ale není.

Firmu Kreisel Electric nejspíše již nemusíme nikterak detailně představovat. Rakouská garážovka, opravdu malá firma, se dostatečně proslavila už elektrickou třídou G, která byla postavena na míru Arnoldu Schwarzeneggerovi. Slavný herec a někdejší guvernér Kalifornie si u G-wagenu může užívat zrychlení z klidu na stovku za 5,6 sekundy, aniž by pod kapotou potřeboval objemný dvanáctiválec.

Nyní se bratři Kreiselovi rozhodli, že o sobě dají znovu vědět, a znovu s nemalou parádou. Pomoci by jim v tom měla jiná hvězda stříbrného plátna a televizních obrazovek, tentokráte Steve McQueen. Ten je sice již po smrti, nicméně jeho odkaz žije dál, zejména ve snímku Le Mans. A v něm kamera zabírala vedle kontur Porsche 908 a 917 také model 910.

Toho bylo před pěti desetiletími vyrobeno pouze 35 exemplářů, v 70. letech minulého století však firma Evex zkusila rozjet produkci replik. Terno ovšem neudělala, vznikly pouze čtyři kusy. Veškerá dokumentace i formy na jejich výrobu ovšem zůstaly zachovány, a právě toho se rozhodla společnost Kreisel Electric využít a spojit tak minulost s budoucností.

Jak nejspíše již tušíte, pod kapotu repliky Porsche 910 zamířilo elektrické pohonné ústrojí. Jeho výkon je 360 kW (490 k) a disponuje točivým momentem 770 Nm, čímž originál přímo zadupává do země. Původní závodní speciál měl buď s šestiválec naladěný na 200 koní nebo s osmiválcem o výkonu 270 k. Na druhou stranu ovšem vážil pouhých 600 kilo, zatímco novinka má na kontě 1,1 tuny.

Jízdní dynamika elektrického speciálu zvaného 910e tím ale nikterak neutrpěla, ostatně na elektromobil s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 53 kWh jde o muší hmotnost. Sprintu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlosti 300 km/h se tedy nelze divit, v případě dojezdu lze pak počítat s 350 kilometry. Ovšem rozhodně nikoliv při jízdě na plný výkon, v takovém případě toho mnoho nenajedete.

Mnoho dalších informací již k dispozici není, zmínit můžeme snad jen dvoustupňovou převodovku a především cenu. Ta rozhodně není nízká, startuje se totiž na milionu Eur (cca 27 mil. Kč). Rakouská garážovka neřekla, kolik vozů bude nakonec vyrobeno, nicméně její robotizovaný manuál i baterie jsou k dispozici zájemcům o konverzi jakéhokoliv vozu na elektromobil.

Bratři Kreiselové kromě toho zmiňují, že akumulátory lze dobíjet i přes rychlodobíjecí stanice, navíc jsou konstruovány jako obousměrné a proto mohou i dům. Pokud ale nejste fanoušci elektřiny, Evex vám postaví repliku Porsche 910 osazenou 3,2litrovým boxerem, který produkuje 300 koní. Vůz přitom váží jen 771 kilo a přijde na poloviční pořizovací cenu.


Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 1 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 03Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 2 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 02Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 3 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 01Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 4 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 04Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 5 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 05Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 6 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 06Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 7 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 07Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 8 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 08Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 9 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 09Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 10 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 10Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 11 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 11Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 12 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 12Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 13 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 13Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 14 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 14Rakouská garážovka vzkřísila Porsche Steva McQueena, dala mu 490 elektrokoní - 15 - Kreisel Porsche 910e prvni sada 15
Replika Porsche 910 dostala do vínku 490 elektrických koní. S těmi je spárována pouze 1,1tunová hmotnost, stovku tedy vůz zvládne za 2,5 sekundy a maximálně pokoří 300 km/h

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše