Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque Desert Warrior 3 R6: a z elegána je pouštní chuligán
8.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Britové se chystají na Dakar s Evoque prošpikovaným elektronikou, ale především poháněným šestiválcovým motorem od BMW.
Excite Rallye Raid sám sebe na svých internetových stránkách tituluje jako „první profesionální britský tým pro dakarskou rallye“, která se počátkem příštího roku opět jede přes Argentinu, Chile a Peru (ano, Dakar vážně dalece míjí). Do závodu vyrazí s notně přepracovaným Range Roverem Evoque a dieselovou pohonnou jednotkou. Ne však od Fordu.
Crossover přestavěný na drsný offroad s názvem Desert Warrior 3 podle specifikace FIA třídy T3 dostal dvakrát přeplňovaný řadový naftový šestiválec od BMW, který s povinným restriktorem dosahuje výkon 279 koní a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů. Tým uvádí, že jejich N57 by dokázala bez omezovače vyprodukovat 355 koní.
Modifikovaný Evoque váží 1,9 tuny, skrze šestistupňovou automatickou převodovku ZF má poháněná všechna čtyři šestnáctipalcová kola Compomotive Atacama Rally Raid s pneumatikami BF Goodrich Desert Race G. K přežití v poušti a obecně asi hodně nehostinných podmínkách Jižní Ameriku mu pomůžou zdvojené pružící jednotky poskládané z osmi tlumičů stavitelných manuálně a na základě aktuální rychlosti a stejný počet pružin značky Rieger.
Kromě toho se na podvozku objevil systém kontroly kontaktu pneumatiky s podkladem, dále detekce příčného přetížení hlídající jízdu v zatáčkách nebo v přímce a vyhodnocování, zdali komprese tlumičů způsobil doskok vozu, respektive najetí kola na vyvýšenou překážku. Hlavně ale přijde vhod to, že jsou ve voze také nádrže o objemu až 260 litrů, které vozu zajistí dojezd kolem 1 200 kilometrů.
Pozoruhodný je ale i samotný vzhled vozu, který po provedení zmíněných funkčních úprav dosti pozbyl své obvyklé elegance. Tento kousek si pochopitelně nekoupíte, ale pokud byste zatoužili po nějakém tuningu, který z poněkud zženštělého SUV udělá bijce vhodného do hlavní role pokračování série o Šíleném Maxovi, pak vám Desert Warrior 3 může být vhodnou inspirací.
Výkon dieselu od BMW omezuje restriktor, bez něj by měl Evoque Warrior 3 přes 350 koní
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda