Range Rover Evoque Desert Warrior 3 R6: a z elegána je pouštní chuligán

(+ video) Britové se chystají na Dakar s Evoque prošpikovaným elektronikou, ale především poháněným šestiválcovým motorem od BMW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Evoque Desert Warrior 3 R6: a z elegána je pouštní chuligán

8.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Range Rover Evoque Desert Warrior 3 R6: a z elegána je pouštní chuligán

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Britové se chystají na Dakar s Evoque prošpikovaným elektronikou, ale především poháněným šestiválcovým motorem od BMW.

Excite Rallye Raid sám sebe na svých internetových stránkách tituluje jako „první profesionální britský tým pro dakarskou rallye“, která se počátkem příštího roku opět jede přes Argentinu, Chile a Peru (ano, Dakar vážně dalece míjí). Do závodu vyrazí s notně přepracovaným Range Roverem Evoque a dieselovou pohonnou jednotkou. Ne však od Fordu.

Crossover přestavěný na drsný offroad s názvem Desert Warrior 3 podle specifikace FIA třídy T3 dostal dvakrát přeplňovaný řadový naftový šestiválec od BMW, který s povinným restriktorem dosahuje výkon 279 koní a nejvyšší točivý moment 650 newtonmetrů. Tým uvádí, že jejich N57 by dokázala bez omezovače vyprodukovat 355 koní.

Modifikovaný Evoque váží 1,9 tuny, skrze šestistupňovou automatickou převodovku ZF má poháněná všechna čtyři šestnáctipalcová kola Compomotive Atacama Rally Raid s pneumatikami BF Goodrich Desert Race G. K přežití v poušti a obecně asi hodně nehostinných podmínkách Jižní Ameriku mu pomůžou zdvojené pružící jednotky poskládané z osmi tlumičů stavitelných manuálně a na základě aktuální rychlosti a stejný počet pružin značky Rieger.

Kromě toho se na podvozku objevil systém kontroly kontaktu pneumatiky s podkladem, dále detekce příčného přetížení hlídající jízdu v zatáčkách nebo v přímce a vyhodnocování, zdali komprese tlumičů způsobil doskok vozu, respektive najetí kola na vyvýšenou překážku. Hlavně ale přijde vhod to, že jsou ve voze také nádrže o objemu až 260 litrů, které vozu zajistí dojezd kolem 1 200 kilometrů.

Pozoruhodný je ale i samotný vzhled vozu, který po provedení zmíněných funkčních úprav dosti pozbyl své obvyklé elegance. Tento kousek si pochopitelně nekoupíte, ale pokud byste zatoužili po nějakém tuningu, který z poněkud zženštělého SUV udělá bijce vhodného do hlavní role pokračování série o Šíleném Maxovi, pak vám Desert Warrior 3 může být vhodnou inspirací.


Range Rover Evoque Desert Warrior 3 R6: a z elegána je pouštní chuligán - 1 - Range Rover Evoque Desert Warrior  01Range Rover Evoque Desert Warrior 3 R6: a z elegána je pouštní chuligán - 2 - Range Rover Evoque Desert Warrior  02Range Rover Evoque Desert Warrior 3 R6: a z elegána je pouštní chuligán - 3 - Range Rover Evoque Desert Warrior  03
Výkon dieselu od BMW omezuje restriktor, bez něj by měl Evoque Warrior 3 přes 350 koní

Zdroj: Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše