Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí
22.8.2019 | Mirek Mazal
Pravidelně píšeme o zajímavých modelech, které z nabídek výrobců aut v Evropě kvůli přísným regulacím mizí, to ale není celý příběh. Jiné vozy nás potichu nedobrovolně zcela míjejí.
Evropská unie se už léta snaží být na špici světového vývoje regulací spotřeby paliva a emisí osobních aut a je třeba říci, že se ji to docela dobře daří. Lze to vnímat jako ušlechtilou snahu o dosažení lepších podmínek k životu, zejména v případě spotřeby přeložené do emisí CO2 je to ale trochu pochybná strategie. Je hezké být lepší, než všichni ostatní, dopad vyšších emisí oxidů uhličitého ale není lokální, je globální. A tak je skutečně otázkou, zda draze a složitě tlačit na pilu minimalizace spotřeby jednoho každého prodaného auta za situace, kdy ani jejím citelným snížením u všech nově prodaných vozů nelze vyvážit dopady pokračujícího fungování jedné čínské uhelné elektrárny. O jiných souvislostech ani nemluvě.
Snahy EU zašly v tomto směru tak daleko, že ve výsledku vedou ke konci místního prodeje řady zajímavých aut, jejichž celkové emise při jejich obvyklém nájezdu jsou zcela zanedbatelné. Informovali jsme vás za poslední roky o spoustě kvůli tomu skončivších modelů a není pochyb o tom, že další a další budou přibývat. Trochu stranou pozornosti ale mají tytéž regulace ještě jiný důsledek - modely, které jsou k dispozici v jiných koutech světa, k nám kvůli témuž vůbec nedorazí, protože automobilky nemají šanci tu s jejich spotřebou paliva a případnými pokutami za její nadměrnost udělat jakýkoli rozumný obchod.
Připomíná nám to Ford a jeho divize Performance, která má na svědomí ostré verze Mustangu v provedeních GT350 a GT350R. Zajímavé nářadí za zajímavé peníze se v Evropě neprodává a jinak tomu nebude ani v případě nového Shelby GT500. I pro nejsilnější silniční vůz s modrým oválem ve znaku jsou zdejší regulace příliš tvrdým oříškem ke skousnutí.
Něco takového se bohužel dalo očekávat a marketingový manažer Fordu Jim Ownes nyní zadupal do země i tu poslední naději na oficiální dovoz drsného Fordu do Evropy. Shelby GT500 bez větších překážek dorazí do Mexika nebo na Blízký východ, obyvatelé EU si ale mohou nechat zajít chuť.
„Shelby GT500 a jeho 5,2litrový přeplňovaný osmiválec nejsou vítány regulačními orgány EU,“ řekl až překvapivě otevřeně Ownes. Bruselské usměrňování motorismu může i za podobné problémy s Chevroletem Camaro SS, s Unií si netyká například ani Corvette C7 s 6,2litrovým osmiválcem LT1.
Mustang s výkonem neskutečných 760 koní v USA s cenou startuje v přepočtu pod 1,75 milionu Kč, přitom zvládne čtvrtmíli pod 11 sekund a rozjede se až na 290 km/h. Vůz vylepšený vyšším přítlakem už není jen drtič dálničních limitů, ale dokáže dobře trefovat stopu i v zatáčkách. Divize Ford Performance předvedla jeho schopnosti na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, možná aby chtiví zákazníci mohli být naštvaní ještě více. Mustang je již několik let nejprodávanějším sportovním kupé na světě, nicméně jeho nejlepší verze v Evropě k mání nejsou a za stále se zpřísňujících limitů spotřeby a emisí těžko kdy budou.
Nejdrsnější Mustang s výkonem 760 koní se do Evropy nepodívá, s místními regulacemi si nerozumí
Zdroj: Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 17 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva