Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí

Pravidelně píšeme o zajímavých modelech, které z nabídek výrobců aut v Evropě kvůli přísným regulacím mizí, to ale není celý příběh. Jiné vozy nás potichu nedobrovolně zcela míjejí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí

22.8.2019 | Mirek Mazal

Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pravidelně píšeme o zajímavých modelech, které z nabídek výrobců aut v Evropě kvůli přísným regulacím mizí, to ale není celý příběh. Jiné vozy nás potichu nedobrovolně zcela míjejí.

Evropská unie se už léta snaží být na špici světového vývoje regulací spotřeby paliva a emisí osobních aut a je třeba říci, že se ji to docela dobře daří. Lze to vnímat jako ušlechtilou snahu o dosažení lepších podmínek k životu, zejména v případě spotřeby přeložené do emisí CO2 je to ale trochu pochybná strategie. Je hezké být lepší, než všichni ostatní, dopad vyšších emisí oxidů uhličitého ale není lokální, je globální. A tak je skutečně otázkou, zda draze a složitě tlačit na pilu minimalizace spotřeby jednoho každého prodaného auta za situace, kdy ani jejím citelným snížením u všech nově prodaných vozů nelze vyvážit dopady pokračujícího fungování jedné čínské uhelné elektrárny. O jiných souvislostech ani nemluvě.

Snahy EU zašly v tomto směru tak daleko, že ve výsledku vedou ke konci místního prodeje řady zajímavých aut, jejichž celkové emise při jejich obvyklém nájezdu jsou zcela zanedbatelné. Informovali jsme vás za poslední roky o spoustě kvůli tomu skončivších modelů a není pochyb o tom, že další a další budou přibývat. Trochu stranou pozornosti ale mají tytéž regulace ještě jiný důsledek - modely, které jsou k dispozici v jiných koutech světa, k nám kvůli témuž vůbec nedorazí, protože automobilky nemají šanci tu s jejich spotřebou paliva a případnými pokutami za její nadměrnost udělat jakýkoli rozumný obchod.

Připomíná nám to Ford a jeho divize Performance, která má na svědomí ostré verze Mustangu v provedeních GT350 a GT350R. Zajímavé nářadí za zajímavé peníze se v Evropě neprodává a jinak tomu nebude ani v případě nového Shelby GT500. I pro nejsilnější silniční vůz s modrým oválem ve znaku jsou zdejší regulace příliš tvrdým oříškem ke skousnutí.

Něco takového se bohužel dalo očekávat a marketingový manažer Fordu Jim Ownes nyní zadupal do země i tu poslední naději na oficiální dovoz drsného Fordu do Evropy. Shelby GT500 bez větších překážek dorazí do Mexika nebo na Blízký východ, obyvatelé EU si ale mohou nechat zajít chuť.

„Shelby GT500 a jeho 5,2litrový přeplňovaný osmiválec nejsou vítány regulačními orgány EU,“ řekl až překvapivě otevřeně Ownes. Bruselské usměrňování motorismu může i za podobné problémy s Chevroletem Camaro SS, s Unií si netyká například ani Corvette C7 s 6,2litrovým osmiválcem LT1.

Mustang s výkonem neskutečných 760 koní v USA s cenou startuje v přepočtu pod 1,75 milionu Kč, přitom zvládne čtvrtmíli pod 11 sekund a rozjede se až na 290 km/h. Vůz vylepšený vyšším přítlakem už není jen drtič dálničních limitů, ale dokáže dobře trefovat stopu i v zatáčkách. Divize Ford Performance předvedla jeho schopnosti na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, možná aby chtiví zákazníci mohli být naštvaní ještě více. Mustang je již několik let nejprodávanějším sportovním kupé na světě, nicméně jeho nejlepší verze v Evropě k mání nejsou a za stále se zpřísňujících limitů spotřeby a emisí těžko kdy budou.


Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 1 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 01Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 2 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 02Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 3 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 03Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 4 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 04Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 5 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 05Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 6 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 06Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 7 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 07Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 8 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 08Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 9 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 09Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 10 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 10Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 11 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 11Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 12 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 12Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 13 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 13Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 14 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 14Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 15 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 15Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 16 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 16Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 17 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 17Regulace EU nás nepřipravují jen o dosud prodávaná auta, jiná sem vůbec nedorazí - 18 - Ford Mustang Shelby GT500 2020 foto prvni 18
Nejdrsnější Mustang s výkonem 760 koní se do Evropy nepodívá, s místními regulacemi si nerozumí

Zdroj: Muscle Cars and Trucks

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše