Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault 5 se prý vrátí, zařadí se mezi Twingo a Clio
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské mini chce být levné a extrémně úsporné a v kabině nabídnout špičkovou techniku. Zatím však není jisté, zda skutečně vznikne.
Pokud se zadíváte na nabídku francouzské automobilky, pak v ní asi sotva najdete mezery, které by bylo potřeba zaplnit novými modely. Renault si ovšem myslí, že mezi hatchbacky Twingo a Clio zeje propast abnormálních rozměrů. To možná na první pohled není patrné, jakmile však vytáhneme z kapsy metr, jsou rozdíly již zřetelné. Délka prvního totiž činí 3 590 milimetrů, zatímco u druhého naměříme 4 062 mm. Máme tu tedy prostor více než čtyřiceti centimetrů, ve kterém se mohou odehrát nemalé věci.
Není proto divu, že Francouzi plánují příchod novinky, která by se stala duchovním nástupcem legendárního Renaultu 5. Nezůstává přitom pouze u řečí, na světě je totiž již první prototyp. Ten sice ve stávající formě nebude představen na žádném světovém autosalonu, kolegům z britského AutoExpressu však bylo umožněno nahlédnout pod roušku tajemství. Proto tu máme exkluzivní neoficiální ilustrace, jež by vzhled městského mini měly věrohodně vykreslovat.
Patrný je tedy nejen dvoubarevný lak, ale především velmi krátké převisy, jež byly doménou originálu. Zatmavením všech sloupků pak vznikl dojem plovoucí střechy, zatímco vpředu najdeme nepříliš agresivní čelní masku a vzadu střešní spoiler či vzhůru výklopné víko zavazadlového prostoru. Ve vyšších výbavách nebudou chybět ani litá kola, základ si ovšem bude muset vystačit s plecháči a ozdobnými poklicemi.
Spíše než na exteriér byl ale důraz při vývoji kladen na interiér. Důvodem je ten fakt, že čtyřicítka techniků, inženýrů a designérů použila novou nízkonákladovou platformu „A-entry“, se kterou jsou spojeny pouze maloobjemové pohonné jednotky. Ty jsou shodné hlavně s modelem Twingo, uspořené náklady tak mohly být použity na kabinu, jež u prototypu nabízí plejádu špičkové techniky.
Patrné je to zejména na palubní desce, ze které se víceméně stal jeden velký digitální displej. Rozdělen je na čtyři jednotlivé obrazovky, kdy první najdeme vlevo od volantu a druhou přímo před řidičem, kde supluje přístrojový štít. Další dvojice měřící 15,9 palce zabírá střed a prostor před spolujezdcem, přičemž je navzájem interaktivní. K aktivaci té či oné funkce tak může dojít kdekoliv na „pracovní ploše“.
Mimo to je možné k ovládání použít také separátní tablet, jehož primární funkcí je zábava zadních cestujících. Systém je navíc kompatibilní s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto, přičemž podle inženýra Solena Kerlerouxe bychom během příštích dvou tří let měli spatřit produkční verzi tohoto multimédia. Je však sporné, zda se ihned objeví zrovna na jednom z nejmenších modelů v nabídce.
S čím ovšem v sérii rozhodně nemáme počítat, jsou dřevěné výplně dveří a bambusové vsuvky, které navyšují tuhost vozu. Zároveň se starají o snížení hmotnosti, která má u základního litrového tříválce činit pouhých 830 kg. Renault přitom dodává, že tato kombinace by měla emitovat méně než 100 gramů CO2. U plug-in hybridu pak dokonce emise poklesnou na 45 g/km a spotřeba na 2,1 l/100 km.
Že jde o údaj, který nemá s realitou moc společného, asi nemusíme dodávat. A to i přes nízkou hmotnost samotného automobilu. Tímto nešvarem se ale dnes nebudeme zabývat, místo toho jen dodáme, že Renault hodlá zmíněný koncept zvaný Value Up ukázat vybrané veřejnosti. A právě na základě jejích komentářů by měla vzniknout produkční verze.
Nástupce Renaultu 5 již existuje ve formě interního prototypu, na jehož základě vznikly tyto neoficiální ilustrace
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva