Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur RS nakonec nebude, Kadjar RS též ne. A ze hry je i Dacia Sandero RS
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se obávají slabé poptávky po ostrých SUV i poškození své image. Příchodu Dacie Sandero RS pak brání i spotřeba.
RenaultSport již delší dobu touží po navýšení prodejů, a tak se snaží zalíbit masovějšímu publiku. Z toho důvodu manuál pod kapotou modelu Clio RS nahradil dvouspojkový automat EDC a značka obdobný krok zvažuje také u většího Mégane RS. A kromě toho naznačila možné rozšíření portfolia také o SUV.
Všeobecně se mělo za to, že první takovou vlaštovkou bude Captur RS. Globální marketingový šéf divize Jerome Stoll dříve uvedl, že „všichni ostatní výrobci mají SUV ve sportovní verzi, takže není důvod, abychom my jej neměli“. Jeho slova pak jen potvrdily testovací prototypy, které značka vyrobila a jež osadila přeplňovaným 1,6litrovým čtyřválcem z modelu Clio RS220 Trophy.
Nyní ale přichází studená sprcha, tedy alespoň podle výše postaveného anonymního zdroje úzce spolupracujícího právě se sportovní divizí značky. „SUV s logem RS je zrušeno, je to minulostí. Takový model nevznikne. Jistě, RenaultSport by mohl vyrobit opravdu hezké auto, které by se ovládalo jinak než jakékoliv jiné SUV, ale panují zde obavy spojené s poptávkou.“
„Jistě, můžete říci „Ale Audi dělá sportovní SUV a prodávají jej“ a budete mít pravdu... Ale je potřeba si uvědomit, že my nejsme Audi a pro nás by takový krok byl příliš riskantní,“ dodává nejmenovaný manažer Renaultu. Obchodní model ale dle něj není jediným problémem, dále se divize obává o svou reputaci, kterou by SUV mohlo poškodit.
Plány na Captur RS a Kadjar RS jsou tedy u ledu, alespoň prozatím. Evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler ale uvedl, že „jednoho dne v budoucnosti se na SUV budeme muset podívat. Ale vystavěli jsme značku okolo výroby hot hatchů, jenž dokážou zajet nejrychlejší čas na Nordschleife za dostupnou cenu, a to s SUV zatím nedokážeme.“
Jakkoliv se tedy momentálně nedočkáme dalšího rozšiřování nabídky, po větších registracích touží divize RenaultSport i nadále. Dosáhnout jich ovšem chce expanzí na další trhy, mezi něž patří Čína, Indie nebo Írán. Kromě toho Kugler uvedl, že rozšířena bude i nabídka modelů GT a výbav GT-Line, jichž Renault po celém světa nabízí třiadvacet.
Kromě toho by Francouzi velmi rádi přivezli do Evropy a na ostatní trhy také Sandero RS 2,0, které primárně vzniklo pouze pro Latinskou Ameriku. Je tu ovšem řada problémů, jež tomuto kroku brání. Ten první je malý a spočívá ve zvýšeném podvozku, který byl dán špatnou kvalitou tamních silnic. To by ale měly snadno vyřešit jiné pružiny a tlumiče.
O poznání více těžkostí je ovšem pod kapotou, neboť atmosférický dvoulitr produkuje 175 gramů CO2 na kilometr. Tedy množství, které by kupříkladu pro Francii bylo vražedným kvůli daňovému zatížení. Nad tím vším se pak v Latinské Americe skví logo Renaultu, v Evropě je však Sandero spojeno s emblémem Dacie. A to některým lidem vadí.
Ve výsledku tedy můžeme na Sandero RS zapomenout stejně jako na ostrá SUV. Na jedné straně lze přitom divizi RenaultSport pochválit, že tak úpěnlivě tkví na své pověsti. Nicméně ta byla dříve spojena jen s maximálním zapojením řidiče do hry, a to bez manuálních převodovek není až tak zcela možné. Některé kompromisy jsou tak zjevně pro Francouze přijatelnější než jiné.
Renault Captur RS se nakonec realitou nestane...
...mimo hru je minimálně pro nejbližší roky také Kadjar RS
Evropa navíc kvůli emisím CO2 nedostane ani latinskoamerické Sandero RS
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan