Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur RS nakonec nebude, Kadjar RS též ne. A ze hry je i Dacia Sandero RS
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se obávají slabé poptávky po ostrých SUV i poškození své image. Příchodu Dacie Sandero RS pak brání i spotřeba.
RenaultSport již delší dobu touží po navýšení prodejů, a tak se snaží zalíbit masovějšímu publiku. Z toho důvodu manuál pod kapotou modelu Clio RS nahradil dvouspojkový automat EDC a značka obdobný krok zvažuje také u většího Mégane RS. A kromě toho naznačila možné rozšíření portfolia také o SUV.
Všeobecně se mělo za to, že první takovou vlaštovkou bude Captur RS. Globální marketingový šéf divize Jerome Stoll dříve uvedl, že „všichni ostatní výrobci mají SUV ve sportovní verzi, takže není důvod, abychom my jej neměli“. Jeho slova pak jen potvrdily testovací prototypy, které značka vyrobila a jež osadila přeplňovaným 1,6litrovým čtyřválcem z modelu Clio RS220 Trophy.
Nyní ale přichází studená sprcha, tedy alespoň podle výše postaveného anonymního zdroje úzce spolupracujícího právě se sportovní divizí značky. „SUV s logem RS je zrušeno, je to minulostí. Takový model nevznikne. Jistě, RenaultSport by mohl vyrobit opravdu hezké auto, které by se ovládalo jinak než jakékoliv jiné SUV, ale panují zde obavy spojené s poptávkou.“
„Jistě, můžete říci „Ale Audi dělá sportovní SUV a prodávají jej“ a budete mít pravdu... Ale je potřeba si uvědomit, že my nejsme Audi a pro nás by takový krok byl příliš riskantní,“ dodává nejmenovaný manažer Renaultu. Obchodní model ale dle něj není jediným problémem, dále se divize obává o svou reputaci, kterou by SUV mohlo poškodit.
Plány na Captur RS a Kadjar RS jsou tedy u ledu, alespoň prozatím. Evropský šéf Renaultu Jean-Christophe Kugler ale uvedl, že „jednoho dne v budoucnosti se na SUV budeme muset podívat. Ale vystavěli jsme značku okolo výroby hot hatchů, jenž dokážou zajet nejrychlejší čas na Nordschleife za dostupnou cenu, a to s SUV zatím nedokážeme.“
Jakkoliv se tedy momentálně nedočkáme dalšího rozšiřování nabídky, po větších registracích touží divize RenaultSport i nadále. Dosáhnout jich ovšem chce expanzí na další trhy, mezi něž patří Čína, Indie nebo Írán. Kromě toho Kugler uvedl, že rozšířena bude i nabídka modelů GT a výbav GT-Line, jichž Renault po celém světa nabízí třiadvacet.
Kromě toho by Francouzi velmi rádi přivezli do Evropy a na ostatní trhy také Sandero RS 2,0, které primárně vzniklo pouze pro Latinskou Ameriku. Je tu ovšem řada problémů, jež tomuto kroku brání. Ten první je malý a spočívá ve zvýšeném podvozku, který byl dán špatnou kvalitou tamních silnic. To by ale měly snadno vyřešit jiné pružiny a tlumiče.
O poznání více těžkostí je ovšem pod kapotou, neboť atmosférický dvoulitr produkuje 175 gramů CO2 na kilometr. Tedy množství, které by kupříkladu pro Francii bylo vražedným kvůli daňovému zatížení. Nad tím vším se pak v Latinské Americe skví logo Renaultu, v Evropě je však Sandero spojeno s emblémem Dacie. A to některým lidem vadí.
Ve výsledku tedy můžeme na Sandero RS zapomenout stejně jako na ostrá SUV. Na jedné straně lze přitom divizi RenaultSport pochválit, že tak úpěnlivě tkví na své pověsti. Nicméně ta byla dříve spojena jen s maximálním zapojením řidiče do hry, a to bez manuálních převodovek není až tak zcela možné. Některé kompromisy jsou tak zjevně pro Francouze přijatelnější než jiné.
Renault Captur RS se nakonec realitou nestane...
...mimo hru je minimálně pro nejbližší roky také Kadjar RS
Evropa navíc kvůli emisím CO2 nedostane ani latinskoamerické Sandero RS
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva