Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu

Francouzská obdoba Nissanu Juke má být nejúspornějším vozem ve své třídě. Zákazníkům chce zároveň nabídnout rozsáhlou individualizaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu

11.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská obdoba Nissanu Juke má být nejúspornějším vozem ve své třídě. Zákazníkům chce zároveň nabídnout rozsáhlou individualizaci.

O plánovaném vstupu Renaultu do segmentu kompaktních crossoverů víme již delší dobu. Prozatím jsme však chystaný model Captur mohli spatřit jen ve formě uniklých náčrtků nebo nicneříkajícího snímku přídě. Nyní, jen pár dní před zahájením severoamerického autosalonu nám jej ovšem francouzská značka ukázala v plné parádě. V Detroitu však Captur debutovat nebude, jeho živá premiéra je totiž stanovena až na březnovou Ženevu.

I díky tomu Renault nezveřejnil plná technická data. Víme tedy pouze tolik, že o pohon modelu se budou starat stejné motory, jaké užívá i čtvrtá generace hatchbacku Clio. S ohledem na shodnou platformu a jen lehce nabobtnalý vzhled by tak neměla překvapit normovaná spotřeba, která pro diesel 1,5 dCi činí 4,1 l/100 km. Tedy jen o dvě desetinky více než v Cliu a nejméně ve své třídě.

Realita bude zřejmě jiná, o tom nás ale dozajista přesvědčí produkční verze, která se na trh dostane někdy v druhém čtvrtletí letošního roku za cenu okolo 375 000 Kč. To však bude pouhý základ, neboť Renault chystá pro model Captur rozsáhlou individualizaci. Sáhnout tak budete moci po kontrastně lakované střeše nebo multimediálním zařízení R-Link s dotykovým displejem.

Již ve standardu by francouzská novinka měla nabídnout bohatou výbavu, ve které nechybí bezklíčový vstup a startování, asistent rozjezdu do kopce nebo parkovací senzory. Podle automobilky navíc Captur překvapí velkým vnitřním prostorem, o což se má postarat protažení délky oproti Renaultu Clio z 3 986 mm na 4 135 mm. Rozvor ale zůstane stejný.

Kromě toho ovšem vůz má být „výrazně sportovnější” než Nissan Juke, který je hlavním konkurentem. Těžko říci, co si pod tím máme představit, výsledek souboje těchto rivalů ale bude tak jako tak záležet hlavně na subjektivních dojmech zákazníků.


Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 1 - Renault Captur 2013 prvni sada 01Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 2 - Renault Captur 2013 prvni sada 02Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 3 - Renault Captur 2013 prvni sada 03Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 4 - Renault Captur 2013 prvni sada 04Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 5 - Renault Captur 2013 prvni sada 05Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 6 - Renault Captur 2013 prvni sada 06Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 7 - Renault Captur 2013 prvni sada 07Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 8 - Renault Captur 2013 prvni sada 08Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 9 - Renault Captur 2013 prvni sada 09Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 10 - Renault Captur 2013 prvni sada 10Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 11 - Renault Captur 2013 prvni sada 11Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 12 - Renault Captur 2013 prvni sada 12Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 13 - Renault Captur 2013 prvni sada 13Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 14 - Renault Captur 2013 prvni sada 14Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 15 - Renault Captur 2013 prvni sada 15Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 16 - Renault Captur 2013 prvni sada 16Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 17 - Renault Captur 2013 prvni sada 17Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 18 - Renault Captur 2013 prvni sada 18Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 19 - Renault Captur 2013 prvni sada 19Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 20 - Renault Captur 2013 prvni sada 20Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu - 21 - Renault Captur 2013 prvni sada 21
Oproti původnímu konceptu dostal produkční Renault Captur dvojici dveří navíc. Přesto se tváří sportovněji než Nissan Juke, který je jeho hlavním konkurentem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.