Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault do detailu ukázal první pick-up pro Evropu. Koupili byste si takové auto?
1.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky věří, že pick-upy nejsou už módou jen v USA, Austrálii či Jižní Americe a ženou se s nimi i do Evropy. Renault je další z nich, toto je Alaskan.
Renault Alaskan v obecné rovině není novinku, ukázali jsme vám ho už loni rokem. Šlo ovšem o verzi určenou pro jihoamerické trhy, evropská varianta si dávala na čas. Nyní míří do prodeje, a tak značka uvolnila opravdu obsáhlou fotogalerii. Kromě toho byly oznámeny veškeré parametry, s nimiž je možné u vozu počítat.
Víme tedy, že zatímco jinde ve světě je možné Alaskan pořídit i s 2,5litrovým benzinovým motorem, do Evropy míří pouze s turbodieselem pod kapotou. Tento krok je možná překvapivý, neboť zrovna Francie patří v politické rovině k největším současným odpůrcům dieselů. Nicméně v té faktické jsou Francouzi jedněmi z jejich největších obdivovatelů a dá se předpokládat, že s objemnějším benzinovým motorem by Alaskan byl v Evropě víceméně neprodejný. Jakkoliv tedy vláda, jenž je jedním z akcionářů Renaultu, káže vodu, u tohoto vodu se zkrátka rozhodla pro rozlévání vína.
Čtyřválec o 2,3litrovém objemu pracuje buď s jedním turbodmychadlem, přičemž v takovém případě dává k dobru 160 koní. U verze s dvojitým přeplňováním pak výkon stoupá na 190 koní. Zrovna u tohoto modelu lze očekávat nejlepší akceleraci v segmentu, alespoň dle tvrzení automobilky. Ta zároveň dodává, že s průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km je Alaskan nejúspornějším pick-upem ve své třídě. K dispozici je s manuálem i automatem.
Novinka značky bude v prvé řadě k mání v provedení DoubleCab se standardním pohonem všech kol. Nicméně Renault má v plánu odhalení mnohem širšího portfolia, byť jednotlivé verze se budou trh od trhu lišit. Stejně tak je rozdílná i záruka, neboť ve Francii se počítá se dvěma roky a neomezeným počtem kilometrů, zatímco v ostatních zemích je nájezd limitován 100 000 km. Záruční doba je ovšem v tu chvíli tříletá.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde na zákazníky čeká pětipalcový TFT displej zasazený do analogového přístrojového štítu. Společnost mu pak dělá sedmipalcová centrální dotyková obrazovka, která je spojena s multimediálním systémem či sadou kamer monitorujících celé okolí vozu. Zmínit můžeme i bezklíčové otevírání/zamykání/startování nebo elektronický diferenciál či kontrolu sjezdu svahu.
Ceny prozatím známy nejsou, a to ani v případě francouzského trhu. Nicméně se dá předpokládat, že Alaskan bude startovat zhruba okolo 750 tisíc korun jako dárcovský Nissan Navara. Jde přitom právě o ono provedení DoubleCab osazené slabším dieselem, s nímž bude Renault startovat. Výkonnější varianta pak bude k mání zhruba o dvě stě tisíc korun dráže. Otázkou zůstává jen to, jestli byste si takové auto koupili, jestli o něm alespoň uvažujete. Nejsme si totiž jistí, jak moc jsou očekávání některých automobilek od modelů tohoto ražení reálná...
Oficiální fotogalerie evropského Renaultu Alaskan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 39 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 36 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva