Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS 2018 má potvrzený manuál, dostane i natáčení zadních kol
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hot hatch nakonec dorazí se dvěma typy převodovek. Nabídne i řiditelnou zadní nápravu, aktivní tlumiče a minimálně 300 koní.
Nová generace Renaultu Mégane RS je jednou z nejdiskutovanějších záležitostí posledních měsíců. To není překvapivé, neboť veškeré dosavadní varianty dokázaly přesvědčit o svých kvalitách odbornou i laickou veřejnost, třebaže s přibývajícím časem jejich akcie mířily dolů. Společné ale měly vždy jedno - manuální převodovku.
U nové generace, jenž se světu velmi pravděpodobně ukáže příští rok v září ve Frankfurtu, se ovšem mnohem více mluví o dvouspojkovém automatu EDC než o „fofrklacku“. Renault totiž na základě průzkumu mezi zákazníky zjistil, že tato volba by mu navýšila registrace stejným způsobem, jako se to povedlo poslednímu Cliu RS. I to totiž vyměnilo manuální převodovku za samočinnou a jakkoli je stupidní myslet si, že manuál do party by celkové prodeje neposunul ještě výše, Renault to zkrátka neudělal.
Tento krok nadšené řidiče pochopitelně nepotěšil. Na některých trzích proto prodeje Renaultu Clio RS i poklesly, což šéfa sportovní divize francouzské značky Patrice Rattiho vedlo k názoru, že „v ideálním světě bychom zvolili obě verze“. Za definitivní potvrzení jsme sice tato slova považovat nemohli, nicméně alespoň tu byla jistá naděje, že Renault o manuálu uvažuje.
Nyní ovšem máme - alespoň anonymním zdrojem zevnitř značky - potvrzeno, že nový Mégane RS bude skutečně nabízen s oběma převodovkami. Manuál přitom bude ovlivněn skříní z Nissanu 370Z, očekávat tedy v jeho případě můžeme automatické meziplyny. Akcelerace této varianty na stovku navíc má být i lepší než u převodovky EDC
Důvodem je pochopitelně hmotnost, která bude u modelu s manuálem o desítky kilogramů nižší. Nic konkrétního však nebylo zmíněno. Je však zjevné, že pro techniky RenaultSportu je daná oblast klíčová, neboť počítat musí s většími rozměry nové generace. K tomu se přidává pouze pětidveřová karoserie či řada asistenčních systémů v podobě autonomních brzd či monitoringu jízdních pruhů.
Aby toho navíc nebylo málo, dostane nový Mégane RS také řízenou zadní nápravu 4Control, jenž by měla ručičky vah zvednout o dalších 40 kilogramů. Starat se přitom má o maximalizaci agility a zároveň zaskočí i za absentující systém pohonu všech kol, jímž se může pochlubit třeba Ford Focus RS nebo Volkswagen Golf R. Nicméně i kvůli ní hrozí, že novinka bude tak trochu Otesánek.
Daný problém hodlá Renault kompenzovat příchodem odlehčených materiálů, dle Rattiho ale nepůjde jen o karbonové kompozity. Šéf divize RS totiž dodává, že „tu jsou i další materiály, jenž nabízejí lepší poměr přínosů a ceny.“ Počítat bychom tedy měli se speciálními plasty, jenž pod kapotou doplní nová pohonná jednotka o dvoulitrovém objemu.
Renault přitom v rámci prototypů zkoušel přeplňovanou jedna-šestku, u které by prý problémem nemuselo být více než 300 koní. Nicméně aby taková pohonná jednotka byla spolehlivá, vyšla by příliš draho. Od daného záměru tedy bylo ustoupeno, místo toho prostor nad přední nápravou opětovně okupuje dvoulitr, byť nejde o původní jednotku, ale její evoluci.
Kolik koní ovšem motor nabídne, to nadále zůstává tajemstvím. Jelikož však Renault hodlá novou generaci opětovně ověnčit titulem nejrychlejší předokolky na Ringu, nejspíše s ničím jiným než s minimálně 300 koňmi nemůžeme počítat.
Závěrem lze jen dodat, že stejně jako nyní by i nová generace měla být k mání ve verzích Sport, Cup a Trophy. Lišit se přitom nebude jen tlumiči - první zmíněné provedení nejspíše dostane aktivní kousky, zbytek řady pak pevně nastavené - ale rovněž třeba jiným výkonem motoru a nastavením stabilizační kontroly. Tu by ovšem mělo jít i zcela vypnout.
Kromě toho ani samotná divize RenaultSport není absolutním fanouškem zmiňované řiditelné zadní nápravy, systém 4Control by se tedy měl objevit jen u některých derivátů. Velmi pravděpodobně to bude pouze provedení Sport, které se tak stane nejluxusnějším a nejkomfortnějším. Uvidíme, co všechno z toho se stane realitou...
Testovací prototyp Renaultu Mégane RS byl nově nachytán ve Španělsku, rovnou s pádly pod volantem
Foto: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB