Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100
24.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zveřejnění ceny nejostřejšího Méganu RS prozrazuje, že na rekordní zdolání Nürburgringu bude potřeba opravdu hodně přes milion korun.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvedli poměrně nedávno, abychom ve finále, jen o pár dnů později, přivítali jeho prozatímního krále. Tím je už bez jakékoliv senzace Renault Megane RS 275 Trophy-R, kterému se na Severní smyčce Nürburgringu podařilo s časem 7 minut 54,3 sekundy překonat o téměř čtyři sekundy do té doby nejsvižnější předokolku od Seatu.
I když panují a asi vždy budou panovat spekulace, zda bylo to či ono auto skutečně v takové kondici, v jaké si ho ve finále odveze zákazník ze showroomu, podstatnější se nám zdál jiný pohled. Zatímco Mégane RS Trophy-R je už od podstaty stavěn primárně na tento jediný účel, Cupra zvládne velmi podobný výkon bez větší snahy a hlavně za podstatně nižší cenu. Pokud si vzpomínáte, tuto problematiku jsme pro vás podrobně rozpitvávali v samostatném článku. I když se k celé věci stavíme zcela nezaujatě, musíme jednoduše přednosti aktuálně nejlepší koupě řidičů do jednoho milionu alespoň připomenout - stojí totiž ve slušně vybaveném základu pouze 669 900 Kč. S ohledem na ceník Renaultu by byla spíše hamba, kdyby se Francouz okruhem neprohnal rychleji...
Edice RS Trophy s motorem posíleným o deset koní na celkových 275, začíná u prodejců Renaultu na částce 919 900 korun. K tomu, aby byl ovšem doostřen tím správným „rekordním kořením“, není to ani v nejmenším konečná hodnota. Předně potřebujete semi-slickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (35 tisíc), které lze obout pouze na devatenáctipalcová kola Speedline Turini (10 tisíc). Dále by bylo příhodné sáhnout po stavitelných tlumičích Öhlins Road&Track, které vycházejí na dalších 60 tisíc. Lehčí lithium-iontový akumulátor, výkonnější brzdová soustava, šestibodové pásy ani možnost zbavit se rádia a dalších zbytečností - to vše zůstane vyhrazeno zřejmě pouze „rekordní” verzi Trophy-R, která vznikne pouze ve 250 exemplářích. Je tedy nepochybné, že cena s ní vyletí ještě výše - tu českou nám ale místní zastoupení Renaultu na přímý dotaz ani nenaznačilo.
Tak či onak, stojí tenhle kousek v základu o 179 tisíc víc, než klasická verze, rekordnímu Trophy-R blízké provedení se zmíněnými doplňky o 284 tisíc Kč více. Ve srovnání s Cuprou 280 je to o 354 tisíc Kč více, oproti očekávané ceně rekordního Seatu je to o 294 tisíc víc. A to od Renaultu pořád nedostanete srovnatelné, rekordní auto...
Pro úplnost - RS Trophy má oproti standardnímu provedení ostrého Méganu ve standardní výbavě přední spoiler a šedé boční polepy, vyhřívaná elektrická vnější zrcátka, hands-free přístupovou kartu, podvozek Cup se samosvorem a červenými brzdovými třmeny, titanový výfuk Akrapovič, RS monitor 1,0 či dvouzónovou klimatizaci. Dále se liší skořepinovými sedadly Recaro v provedení kůže/acantara či ve výkonnějším audiosystému s ovládáním pod volantem. Jestli to na vás dělá dojem, další detaily najdete v kompletním českém ceníku.
Nejostřejší Renault, tedy Mégane RS 275 Trophy-R startuje na 919 tisících, ani se všemi příplatky (105 tisíc Kč) ale stále nedostanete auto schopné zajet rekordní čas předokolek na Nordschleife
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda