Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud

Francouzi jako by se vzepřeli trendům a míří přesně opačným směrem, než je dnes obvyklé. S diesely nekončí, ale nabídnou hned čtyři nové, do jednoho mají větší objem než dosud.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud

1.12.2018 | Petr Miler

Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzi jako by se vzepřeli trendům a míří přesně opačným směrem, než je dnes obvyklé. S diesely nekončí, ale nabídnou hned čtyři nové, do jednoho mají větší objem než dosud.

Pokud bychom měli jmenovat dva jednotící trendy posledních let na poli vývoje automobilových motorů, pak jde jednoznačně o snižování jejich zdvihového objemu a nahrazování dieselů jinými alternativami. V různých třídách jsou jejich projevy různě znatelné, ale jeden příklad za všechny - i současnou Škodu Fabia jste si po jejím příchodu na trh mohli koupit se čtyřválcovými benzinovými motory a diesely, dnes vám při její koupi nezbude než se smířit s litrovým benzinovým tříválcem, žádná alternativa neexistuje.

Je to možná extrémní případ, ale ani jiným výrobcům a jiným třídám aut se zejména downsizing nevyhýbal. Pokud se podíváme třeba k Renaultu, i ten zašel velmi daleko - svůj nepovedený tříválec 0,9 nadělil kde čemu a modelu střední třídy Talisman dal jako vrcholný motor diesel 1,6. Člověk by po všem, co se dosud událo, nečekal, že se na tomto vývoji něco změní, ale změnilo se a právě u Renaultu.

Právě ten nyní představil čtveřici nových motorů a na dnešní dobu jsou opravdu neobvyklé. Čekali bychom něco jako dvouválcové benziny 0,8 s elektromotorem, realita je ale úplně jiná. Jde o čtyři čtyřválcové diesely, které jsou všechny objemnější než dosud vrcholný motor pro Talisman a všechny svým objemem překonávají pohonné jednotky, které nahrazují.

Nejvíce toho Francouzi řekli o novém 2,0 dCi, který detailně rozebírají prezentační obrázky níže. Je vybaven jedním turbodmychadlem a celou řadou dílčích vylepšení včetně třeba senzoru rychlosti otáčeni turba pro co nejvyšší výkon, výkonnějším chladičem nasávaného vzduchu nebo novými materiály s nižším třením. Vše pochopitelně pro co nejnižší spotřebu a nejlepší emise. Vzhledem k tomu, že motory teprve čekají na nasazení v konkrétních modelech (jistě Espace a Talisman, tušíme ale i Mégane GT), vám nemůžeme sdělit žádná konkrétní data týkající se spotřeby, výkony ale známe - motor bude k dispozici jako dCi 200 a dCi 160 a nabídne logicky 200 resp. 160 koní výkonu spolu s 400 resp. 360 Nm točivého momentu.

Právě druhá varianta v nabídce nahradí dosavadní 1,6 dCi Twin Turbo a představuje tedy celkem plnotučný „upsizing” - objem motoru letí nahoru o 25 %. Maximální výkon zůstává stejný, točivý moment je o 20 Nm vyšší. Díky systému katalytické redukce (vstřikování močoviny alias AdBlue) má mít i minimální emise dnes tak sledovaných NOx a díky dalším vylepším má být velmi „čistý” i při studených startech. Grafika níže vám odhalí více.

Další novinkou jsou diesely dCi 120 a dCi 170, které nabídnou menším modelům znovu uhádnutelné výkony 120 a 170 koní. O detaily se v tomto případě Renault zatím nepodělil, jde ale o čtyřválcový motor o objemu 1,7 litru s jedním turbodmychadlem, který nahradí dosavadní slabší verze agregátu 1,6 dCi s jedním turbem. To už je „upsizing” trochu méně výrazný, i tak ovšem pozoruhodný.

Další podrobnosti nám francouzská automobilka sdělí v momentě, kdy budou jednotlivé modely s těmito motory uváděny na trh, což by se mělo stát už na konci letošního roku. „Naslouchali jsme pozorně našim zákazníkům a vylepšili jsme naše auta, abychom lépe splnili jejich požadavky,” říká Guillaume Berthier z vedení Renaultu. Potvrzuje tak, že s příliš malými motory lidé nejsou příliš spokojeni, třebaže v rozhodování Francouzů jistě hrála svou roli i nová metodika měření spotřeby a emisí, která maloobjemovým motorům až tak nepřeje. Ať už ale bylo motivem cokoli, od nás Renault za nové motory sklízí potlesk, přehnaného downsizingu bylo vážně dost.


Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 1 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 01Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 2 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 02Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 3 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 03Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 4 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 04Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 5 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 05Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 6 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 06Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 7 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 07Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 8 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 08Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 9 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 09Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 10 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 10Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 11 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 11Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 12 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 12Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 13 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 13Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 14 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 14Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 15 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 15Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 16 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 16Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 17 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 17Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 18 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 18Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 19 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 19Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 20 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 20Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 21 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 21Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 22 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 22Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 23 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 23Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud - 24 - Renault dCi nove diesely prosinec 2018 24
Nový motor 2,0 dCi 200 od Renaltu jde proti proudu, sází na vyšší objem a naftu jako jediný zdroj energie

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše