Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud
1.12.2018 | Petr Miler
Francouzi jako by se vzepřeli trendům a míří přesně opačným směrem, než je dnes obvyklé. S diesely nekončí, ale nabídnou hned čtyři nové, do jednoho mají větší objem než dosud.
Pokud bychom měli jmenovat dva jednotící trendy posledních let na poli vývoje automobilových motorů, pak jde jednoznačně o snižování jejich zdvihového objemu a nahrazování dieselů jinými alternativami. V různých třídách jsou jejich projevy různě znatelné, ale jeden příklad za všechny - i současnou Škodu Fabia jste si po jejím příchodu na trh mohli koupit se čtyřválcovými benzinovými motory a diesely, dnes vám při její koupi nezbude než se smířit s litrovým benzinovým tříválcem, žádná alternativa neexistuje.
Je to možná extrémní případ, ale ani jiným výrobcům a jiným třídám aut se zejména downsizing nevyhýbal. Pokud se podíváme třeba k Renaultu, i ten zašel velmi daleko - svůj nepovedený tříválec 0,9 nadělil kde čemu a modelu střední třídy Talisman dal jako vrcholný motor diesel 1,6. Člověk by po všem, co se dosud událo, nečekal, že se na tomto vývoji něco změní, ale změnilo se a právě u Renaultu.
Právě ten nyní představil čtveřici nových motorů a na dnešní dobu jsou opravdu neobvyklé. Čekali bychom něco jako dvouválcové benziny 0,8 s elektromotorem, realita je ale úplně jiná. Jde o čtyři čtyřválcové diesely, které jsou všechny objemnější než dosud vrcholný motor pro Talisman a všechny svým objemem překonávají pohonné jednotky, které nahrazují.
Nejvíce toho Francouzi řekli o novém 2,0 dCi, který detailně rozebírají prezentační obrázky níže. Je vybaven jedním turbodmychadlem a celou řadou dílčích vylepšení včetně třeba senzoru rychlosti otáčeni turba pro co nejvyšší výkon, výkonnějším chladičem nasávaného vzduchu nebo novými materiály s nižším třením. Vše pochopitelně pro co nejnižší spotřebu a nejlepší emise. Vzhledem k tomu, že motory teprve čekají na nasazení v konkrétních modelech (jistě Espace a Talisman, tušíme ale i Mégane GT), vám nemůžeme sdělit žádná konkrétní data týkající se spotřeby, výkony ale známe - motor bude k dispozici jako dCi 200 a dCi 160 a nabídne logicky 200 resp. 160 koní výkonu spolu s 400 resp. 360 Nm točivého momentu.
Právě druhá varianta v nabídce nahradí dosavadní 1,6 dCi Twin Turbo a představuje tedy celkem plnotučný „upsizing” - objem motoru letí nahoru o 25 %. Maximální výkon zůstává stejný, točivý moment je o 20 Nm vyšší. Díky systému katalytické redukce (vstřikování močoviny alias AdBlue) má mít i minimální emise dnes tak sledovaných NOx a díky dalším vylepším má být velmi „čistý” i při studených startech. Grafika níže vám odhalí více.
Další novinkou jsou diesely dCi 120 a dCi 170, které nabídnou menším modelům znovu uhádnutelné výkony 120 a 170 koní. O detaily se v tomto případě Renault zatím nepodělil, jde ale o čtyřválcový motor o objemu 1,7 litru s jedním turbodmychadlem, který nahradí dosavadní slabší verze agregátu 1,6 dCi s jedním turbem. To už je „upsizing” trochu méně výrazný, i tak ovšem pozoruhodný.
Další podrobnosti nám francouzská automobilka sdělí v momentě, kdy budou jednotlivé modely s těmito motory uváděny na trh, což by se mělo stát už na konci letošního roku. „Naslouchali jsme pozorně našim zákazníkům a vylepšili jsme naše auta, abychom lépe splnili jejich požadavky,” říká Guillaume Berthier z vedení Renaultu. Potvrzuje tak, že s příliš malými motory lidé nejsou příliš spokojeni, třebaže v rozhodování Francouzů jistě hrála svou roli i nová metodika měření spotřeby a emisí, která maloobjemovým motorům až tak nepřeje. Ať už ale bylo motivem cokoli, od nás Renault za nové motory sklízí potlesk, přehnaného downsizingu bylo vážně dost.
Nový motor 2,0 dCi 200 od Renaltu jde proti proudu, sází na vyšší objem a naftu jako jediný zdroj energie
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva