Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault slibuje revoluční nové Clio, kabina se má změnit k nepoznání
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníci Renaultu jsou podle designového šéfa ohromeni venkovním vzhledem, uvnitř je však čeká zklamání. To se již za dva roky má změnit.
Čtvrtou generaci Renaultu Clio můžeme již jen stěží označit jako novou, za pár dní totiž oslaví své čtvrté výročí. Nebylo proto překvapením, když jsme na počátku léta mohli poinformovat o jejím faceliftu. Samotní Francouzi ovšem již začínají mluvit o nové generaci, která by měla dorazit za dva roky. Ono modernizované provedení se tedy na trhu příliš neohřeje, i když pravdou zůstává, že oficiální představení páté generace ještě nutně nemusí korespondovat se zahájením prodejů - to může být datováno až k roku 2019.
Ať se ovšem již situace bude vyvíjet jakkoliv, v případě chystaného Renaultu Clio máme počítat s „revolucí“. Ta se podle šéfdesignéra značky Laurense van der Ackera bude odehrávat především v interiéru, což má spojitost zejména s nedávno odhalenými novinkami v podobě modelů Kadjar a Scénic. Van der Acker totiž dodává: „Naši zákazníci reagují na exteriér slovem „Wow“, ovšem pak se podívají dovnitř a vypadne z nich „He?““.
„Musíme proto zajistit, že naše příští interiéry budou dosahovat standardů, jaké jsou spojeny s exteriéry. Nyní na kabinách pracuje více lidí než kdy předtím, přičemž se snažíme o revoluci,“ dodává šéf designu u Renaultu. A přitom naznačuje, že očekávat máme velký skok v oblasti vzhledu i samotné kvality materiálů. Mimo to dorazí i nejnovější technologie.
„Dříve se špičkovou technikou mohli po dlouhou dobu chlubit jen luxusní vozy, ale nyní trvá sotva rok či dva, než se nové technologie stanou součástí menších modelů,“ říká van der Acker. Dle jeho názoru tak nové Clio bude profitovat z velkého centrálního displeje, který dost možná nabídne i haptickou odezvu. Kromě toho naroste počet standardních bezpečnostních systémů.
Dále se příští Clio velmi pravděpodobně pochlubí hybridní technikou, byť o příchod elektromotoru nepůjde. V takovém případě by totiž bylo třeba také baterií, které jsou nejen těžké, ale zároveň by navýšily cenu. Výkonný viceprezident značky pro produktové plánování Bruno Ancelin proto dodává, že „chceme elektrifikaci, která bude dostupná“.
To jinými slovy znamená, že nové Clio dostane funkci Hybrid Assist, jenž spočívá zejména v regenerativním brzdění. Energie z něj získávaná pak napomáhá vozu při rozjezdech, zároveň však může napájet i některé systémy jako třeba klimatizaci. Tím logicky dochází k redukci spotřeby resp. emisí CO2, kromě toho se zlepšuje i jízdní dynamika.
Ancelin ovšem nevylučuje příchod ryzích plug-in hybridů, byť ty dorazí ve vyšších segmentech trhu. Suplovat přitom budou muset úbytek dieselových modelů, jenž budou mít stále větší těžkosti s plněním přísnějších emisních regulí. V případě těchto velkých sedanů, kombíků, crossoverů a SUV pak logicky bude lépe ospravedlněna i vyšší cena.
Závěrem pak již jen zmíníme, že nové Clio se zvenčí nechá inspirovat konceptem Eolab, a to nejen stran samotného stylu, ale také v případě některých odlehčených materiálů. Příchod karbonu lze asi vyloučit, hliník a kompozitní plasty však dorazit mohou. Jak totiž Ancelin dodává, „redukce hmotnosti je vždy levnější v porovnání s plug-in hybridní technikou“.
Chystaný Renault Clio se nechá zvenčí inspirovat konceptem Eolab. Uvnitř pak máme čekat skutečnou revoluci
Zdroj: Auto Express UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda