Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Trezor oficiálně, detailně: krásné kupé vám vezme dech i bez dveří
29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+živé foto) Renault nám ukázal auto, co bychom chtěli s V8, ale nebudeme ho mít ani s elektromotory. Ukazuje pouze směřování designu značky.
Uvědomíte si, jak se v nákupních centrech píše, že „vaše auto není trezor”, abyste v něm nenechávali žádné cennosti? Renault si usmyslel, že učiní těmto výzvám přítrž, a představil model Trezor. Ne, tak to zcela jistě nebylo, „trésor” je ve francouzštině „poklad”. Novinka, která navazuje na koncept Dézir z roku 2010, má být opravdu spíš pokladem než svébytným odmítnutím výzvy k tomu, abyste se nestali snadnou obětí zlodějů.
Na koncept Renault Trezor jsme se mohli podívat už včera, kdy se na svět neplánovaně dostaly jeho první fotky. Po vizuální stránce je to skutečně úchvatný vůz, proto budiž požehnáním fotosada o celkem 117 obrázcích níže, na které si ho můžeme prohlédnout skutečně do posledního detailu. Silueta vozu skoro starosvětská s dlouhou kapotou, dvoumístným interiérem až u zadní nápravy a zádí typu fastback.
Vypadá, až by člověk očekával osmi- nebo dvanáctiválec za přední nápravou, pohon zadních kol a luxusní interiér. Renault by rázem měl dokonalou vlajkovou loď a s takovýmhle designem lze těžko čekat nízké prodeje, zejména byla-li by rozumně nastavená cenovka. Jenže nikoliv, Trezor je skutečně jen koncept a protože Renault do budoucna počítá s elektrifikací a hybridizací, pohání ho elektřina.
„Značí nový začátek, nikoliv konec,” říká Laurens van den Acker, šéfdesignér Renaultu. „Chce hrát na emoce, jako všechno ostatní, co děláme,” pokračuje a člověk se neubrání úsměvu, pomyslí-li na nabídku motorů dosavadní vlajkové lodi Talisman, která končí na šestnáctistovce. „Také ale zkoumá urgentní otázky, jako např. jaká bude konfigurace světel aut příští generace, jak usadíte pasažéry v autě s autonomním režimem nebo jak integrujete displeje do palubní desky, aniž by vypadaly nepatřičně,” vysvětluje.
Základ Trezoru tvoří karbonová páteř, ke které jsou připevněny přední a zadní pomocné rámy držící zavěšení kol. Vůz je dlouhý 4 700 mm, má rozvor 2 776 mm a vysoký je 1 080 mm, což přispívá ke koeficientu odporu vzduchu 0,22. Poháněná jsou zadní kola, a to elektromotorem z Formule E o síle 355 koní. Energii bere ze dvou baterií, jedné vpředu a druhé vzadu, ovšem jejich kapacitu neznáme. Víme ale, že vůz váží 1 600 kg a že na stovce má být pod čtyři vteřiny. To je, diplomaticky řečeno, velice diskutabilní odhad, je-li výkon jen 355 koní.
Po stranách nevidíme dveře; dovnitř se spíš naskakuje než nastupuje po odklopení střechy a jednoho okna, které připomene soustavu skel na vozech Koenigsegg nebo hledí helmy. Uvnitř najdeme dvě sedačky a velmi netradičně řešenou palubní desku, která je zároveň zavazadlovým prostorem. Jsou tu dva dřevěné rámy pro na míru zhotovené kufry, jak se můžete přesvědčit na fotkách.
Přístrojový štít a středovou konzoli představuje několik displejů, z nichž jistě většina je dotyková; minimálně o dvou vpravo od volantu to lze tvrdit s vysokou mírou pravděpodobnosti. Místo tlačítek na volantu najdeme také dotykové displeje, které ovládají tempomat vlevo a audiosystém vpravo.
Dřevo nacházíme v interiéru i dále, je z něj vyrobena palubní deska, a to z laminovaného jasanu. Spolupracovala na nich francouzská firma Keim Cycles, která vyrábí dřevěné rámy pro jízdní kola v ceně okolo 266 tisíc korun za kus (sic). Ze stejného materiálu jsou vyrobeny i rámy hlavových opěrek.
Na voze najdeme řadu zajímavých designových prvků i mimo interiér, např. si všimněme šestiúhelníkových otvorů v kapotě, které se otvírají a zavírají podle potřeby chlazení baterie. Světla vpředu jsou laserová, vzadu najdeme optická vlákna s malými laserovými dekoracemi. Design paprsků kol byl inspirován Eiffelovou věží a loga Renaultu za předními koly po stranách, která vůbec nejsou okopírována od Ferrari, blikají, když se střecha otvírá.
Jak stojí i výše, Trezor se nedostane do sériové výroby, je to jen pionýr vývoje, který čeká designový jazyk Renaultu a který dost pravděpodobně vidíme i na modelech Mégane a Talisman. Není to špatný směr, ptáte-li se na náš názor. Jen bychom si dovolili poprosit o sériovou výrobu, protože tohle auto je vážně dokonalé.
Představovali bychom si v prodeji verzi s atmosférickou V8 z USA, byl-li by dvanáctiválec moc drahý. A klidně i plug-in hybrid s přeplňovaným čtyřválcem a elektromobil, chce-li Renault elektrifikovat svá auta. Víme, že se to nestane, ale to nám nebrání se zasnít.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Renault Trezor naživo v Paříži
Silueta Trezoru je skoro starosvětská, jako by pod kapotou byl osmi- nebo dvanáctiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB