Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Má širokou karbonovou karoserii připomínající staré sporťáky R5 Turbo a Clio V6 a váží skoro jeden a půl tuny. S 460 koňmi ale i tak válí.
Francouzská automobilka Renault nás chce přesvědčit, že i elektromobily můžou být rychlé a zábavné. Při pohledu na technické parametry nové ženevské studie Zoe e-sport se však nemůžeme zbavit dotěrné otázky - ale za jakou cenu?
Tu nám Renault samozřejmě neřekne, v případě křížence standardního elektromobilu Zoe (který sám o sobě není levný) a elektrického monopostu Formule E však nemáme pochyb o tom, že na poměry městských mini by byla astronomická.
Celý vůz je vyroben z karbonu, přesto má jeho hmotnost hodně daleko k tomu, aby mohla dostat přívlastek muší. Především kvůli těžkým akumulátorům o hmotnosti 450 kilogramů by ručička na váze se Zoe e-sport vyletěla na hodnotu až 1 400 kg.
To je číslo příslušící spíše slušně vybaveným automobilům nižší střední až střední třídy, nicméně e-sport má něco, co uvedený parametr poměrně snadno překonává. Konkrétně dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu až 460 koní a maximálním točivém momentu 640 newtonmetrů, přičemž každá z jednotek má za úkol roztáčet kola jedné nápravy.
Také díky tomu, že zde máme něco jako zmenšenou Teslu Model S, zvládne tohle autíčko akceleraci z místa na stovku za pouhých 3,2 sekundy a rychlost přes 200 km/h pokoří pod deset vteřin. To jsou jistě respekt budící čísla, otázkou ale je, jak dlouho by takové výkony mohl e-sport předvádět. Jeho vodou i vzduchem chlazené baterky mají celkovou kapacitu 40 kWh, což je ekvivalent přibližně patnácti litrů benzínu.
Okruhově orientovaný malý elektrický hatchback je postaven na dvacetipalcových kolech, dostal větší brzdy a čtyřstupňově stavitelné tlumiče z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Jeho základní trubková konstrukce kopíruje speciály sportovní divize Renaultsport soutěžící na zledovatěných francouzských tratích.
Co nám Renault zapomenul říct, je to, jestli má Zoe e-sport šanci stát se základem třeba pro značkový šampionát, jako tomu bylo třeba v případě modelů R5 Turbo, Clio či Mégane. Z náznaků ale máme spíše dojem, že takový plán prozatím nemá konkrétní obrysy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Akumulátory o kapacitě 40 kWh pochází z nové verze Renaultu Zoe ZE 40
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry