Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s

Má širokou karbonovou karoserii připomínající staré sporťáky R5 Turbo a Clio V6 a váží skoro jeden a půl tuny. S 460 koňmi ale i tak válí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s

7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Má širokou karbonovou karoserii připomínající staré sporťáky R5 Turbo a Clio V6 a váží skoro jeden a půl tuny. S 460 koňmi ale i tak válí.

Francouzská automobilka Renault nás chce přesvědčit, že i elektromobily můžou být rychlé a zábavné. Při pohledu na technické parametry nové ženevské studie Zoe e-sport se však nemůžeme zbavit dotěrné otázky - ale za jakou cenu?

Tu nám Renault samozřejmě neřekne, v případě křížence standardního elektromobilu Zoe (který sám o sobě není levný) a elektrického monopostu Formule E však nemáme pochyb o tom, že na poměry městských mini by byla astronomická.

Celý vůz je vyroben z karbonu, přesto má jeho hmotnost hodně daleko k tomu, aby mohla dostat přívlastek muší. Především kvůli těžkým akumulátorům o hmotnosti 450 kilogramů by ručička na váze se Zoe e-sport vyletěla na hodnotu až 1 400 kg.

To je číslo příslušící spíše slušně vybaveným automobilům nižší střední až střední třídy, nicméně e-sport má něco, co uvedený parametr poměrně snadno překonává. Konkrétně dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu až 460 koní a maximálním točivém momentu 640 newtonmetrů, přičemž každá z jednotek má za úkol roztáčet kola jedné nápravy.

Také díky tomu, že zde máme něco jako zmenšenou Teslu Model S, zvládne tohle autíčko akceleraci z místa na stovku za pouhých 3,2 sekundy a rychlost přes 200 km/h pokoří pod deset vteřin. To jsou jistě respekt budící čísla, otázkou ale je, jak dlouho by takové výkony mohl e-sport předvádět. Jeho vodou i vzduchem chlazené baterky mají celkovou kapacitu 40 kWh, což je ekvivalent přibližně patnácti litrů benzínu.

Okruhově orientovaný malý elektrický hatchback je postaven na dvacetipalcových kolech, dostal větší brzdy a čtyřstupňově stavitelné tlumiče z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Jeho základní trubková konstrukce kopíruje speciály sportovní divize Renaultsport soutěžící na zledovatěných francouzských tratích.

Co nám Renault zapomenul říct, je to, jestli má Zoe e-sport šanci stát se základem třeba pro značkový šampionát, jako tomu bylo třeba v případě modelů R5 Turbo, Clio či Mégane. Z náznaků ale máme spíše dojem, že takový plán prozatím nemá konkrétní obrysy.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 1 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 01Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 2 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 02Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 3 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 03Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 4 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 04Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 5 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 05Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 6 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 06Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 7 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 07Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 8 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 08Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 9 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 09Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 10 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 10Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 11 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 11Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 12 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 12Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 13 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 13Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 14 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 14Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 15 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 15Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s - 16 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 16
Akumulátory o kapacitě 40 kWh pochází z nové verze Renaultu Zoe ZE 40

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše