Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Zoe e-sport je Formule E v rouchu mini, stovku dá za 3,2 s
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Má širokou karbonovou karoserii připomínající staré sporťáky R5 Turbo a Clio V6 a váží skoro jeden a půl tuny. S 460 koňmi ale i tak válí.
Francouzská automobilka Renault nás chce přesvědčit, že i elektromobily můžou být rychlé a zábavné. Při pohledu na technické parametry nové ženevské studie Zoe e-sport se však nemůžeme zbavit dotěrné otázky - ale za jakou cenu?
Tu nám Renault samozřejmě neřekne, v případě křížence standardního elektromobilu Zoe (který sám o sobě není levný) a elektrického monopostu Formule E však nemáme pochyb o tom, že na poměry městských mini by byla astronomická.
Celý vůz je vyroben z karbonu, přesto má jeho hmotnost hodně daleko k tomu, aby mohla dostat přívlastek muší. Především kvůli těžkým akumulátorům o hmotnosti 450 kilogramů by ručička na váze se Zoe e-sport vyletěla na hodnotu až 1 400 kg.
To je číslo příslušící spíše slušně vybaveným automobilům nižší střední až střední třídy, nicméně e-sport má něco, co uvedený parametr poměrně snadno překonává. Konkrétně dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu až 460 koní a maximálním točivém momentu 640 newtonmetrů, přičemž každá z jednotek má za úkol roztáčet kola jedné nápravy.
Také díky tomu, že zde máme něco jako zmenšenou Teslu Model S, zvládne tohle autíčko akceleraci z místa na stovku za pouhých 3,2 sekundy a rychlost přes 200 km/h pokoří pod deset vteřin. To jsou jistě respekt budící čísla, otázkou ale je, jak dlouho by takové výkony mohl e-sport předvádět. Jeho vodou i vzduchem chlazené baterky mají celkovou kapacitu 40 kWh, což je ekvivalent přibližně patnácti litrů benzínu.
Okruhově orientovaný malý elektrický hatchback je postaven na dvacetipalcových kolech, dostal větší brzdy a čtyřstupňově stavitelné tlumiče z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Jeho základní trubková konstrukce kopíruje speciály sportovní divize Renaultsport soutěžící na zledovatěných francouzských tratích.
Co nám Renault zapomenul říct, je to, jestli má Zoe e-sport šanci stát se základem třeba pro značkový šampionát, jako tomu bylo třeba v případě modelů R5 Turbo, Clio či Mégane. Z náznaků ale máme spíše dojem, že takový plán prozatím nemá konkrétní obrysy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Akumulátory o kapacitě 40 kWh pochází z nové verze Renaultu Zoe ZE 40
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 3 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 3 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 4 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 10:27 - Snowman000
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan