Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení

Motor, který může změnit svět aut a podle svých tvůrců má odhalit skutečný potenciál značky Infiniti, se uvedl tím snad nejhorším možným způsobem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení

29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Motor, který může změnit svět aut a podle svých tvůrců má odhalit skutečný potenciál značky Infiniti, se uvedl tím snad nejhorším možným způsobem.

Nové Infiniti QX50 jsme si už mohli částečně představit. Věnovali jsme se přitom hlavně jeho pohonné jednotce VC-T, neboť ta má pro automobilku i svět aut potenciálně velký význam. Díky své revoluční konstrukci může zásadně zlepšit efektivitu spalovacích motorů a odvrátit tak jejich konec, který se v posledních letech zdá být nevyhnutelný. Designový šéf značky Alfonso Albaisa dokonce u příležitosti debutu QX50 na autosalonu v Los Angeles uvedl, že až tato novinka „odhaluje skutečný potenciál Infiniti“. To ale Albais ještě nevěděl, že odhalení vozu bude provázet ostuda, která je těmito jeho slovy jen umocněna.

Problém vybublal na povrch, když si pozorní na sadě oficiálních fotek interiéru všimli pohledu na přístrojový štít s rozsvícenou kontrolkou odkazující na nutnost diagnostiky motoru. To by mohlo být jen puštěné zapalování, pohled na displeje mezi otáčkoměrem a tachometrem ale ukazuje nápisy „Warning“ a „Malfunction“, tedy varování před selháním vozu.

Samozřejmě nevíme, co přesně se stalo a zda je to vůbec něco podstatného, ale to je nakonec druhotné. Potíží tu ve výsledku není ani tak fakt, že se něco pokazilo, jako to, že si toho nikdo při focení ani pozdější úpravě fotek nevšiml a do světa pustil snímek s takovou hláškou na přístrojové desce. Lákat tímto způsobem na zcela nový motor, jenž mělo vyvíjet 20 let a se kterým je spárováno na 300 patentů, je ze strany Infiniti velmi nešťastné.

Navíc je třeba se ptát, zda Infiniti udělalo dobře, že tento motor nejprve dalo vysokému a těžkému SUV. Samotný nový motor VC-T je jistě zajímavý - jako vůbec první produkční jednotka na světě disponuje variabilním kompresním poměrem, za čímž stojí speciální systém multilink, který dokáže snížit či zvýšit polohu pístů vzhledem k hřídeli a tak zvětšit či zmenšit prostor nad nimi. A právě díky tomu se mění kompresní poměr od 8:1 až po 14:1, což má čtyřválci dodat výkon benzinového šestiválce a spotřebu dieselových čtyřválců.

Věříme, že to může fungovat, Japonci mluví až o třetinovém zlepšení efektivity. Jenže čísla s pohonnou jednotkou spojená již tak působivá nejsou. Přeplňovaný dvoulitr s 272 koňmi a 380 Nm točivého momentu prochází bez výhrad, spotřeba u předokolky 8,7 litru na sto kilometrů a čtyřkolky za 9,05 l/100 km ale prostě neoslní, i když můžeme stokrát říci, že na poměry realistických amerických norem je dobrá.

Působivá pak kvůli vozu a jeho převodovce CVT není ani dynamika vozu. Akcelerace na stovku zabere 6,3 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 230 km/h. Lze tedy s jistotou konstatovat, že pokud Infiniti chtělo tímto SUV ohromit, minimálně v rámci oficiálních fotek interiéru a technických parametrů zůstává realita daleko za původními přísliby. A to je prostě škoda.

Od negativ se ale pojďme odpíchnout k dalším poznatkům, jenž souvisí s pohledným zevnějškem, který doplňuje luxusně vypadající kabina a prostorný zavazadelník. Jeho objem vůči předchozí generaci narostl o 345 litrů na 895 l, pokud je zadní posuvná lavice ve své nejzazší poloze (v tu chvíli cestující mohou počítat s 838 milimetry pro nohy). Pokud ji naopak posunete co nejvíce dopředu, kapacita vzroste na 1 048 l, respektive až na 1 699 l po sklopení sedadel.

QX50 přitom stojí na zcela nové platformě, s jejímž příchodem narostla torzní tuhost o 23 procent. Hluk a vibrace pronikající do kabiny byly naopak sníženy, i vlivem lepší aerodynamiky, která doznala zlepšení o 6 %. Cestující vpředu přitom mají k dispozici osmipalcový displej navigace, zatímco pod ním umístěný sedmipalcový je spárován s klimatizací a multimédii. Zároveň může díky sadě kamer zobrazit prostranství okolo celého vozu.

Počítat lze rovněž s různými druhy koženého čalounění, které bude možné spárovat s hliníkovými nebo dřevěnými dekory, zatímco v případě bezpečnosti se počítá s plejádou elektronických berliček. Samozřejmostí jsou přitom autonomní brzdy s detekcí chodců, nechybí však ani detekce aut ve slepém úhlu, varování před kolizemi se vzadu jedoucími vozy či překážkami a rovněž také semi-autonomní řízení ProPILOT.

Dále se nové QX50 chlubí hned dvěma systémy řízení. Základem je konvenční technika, jenž počítá s asistencí elektromotoru, jehož účinek klesá v závislosti na zvyšující se rychlosti vozu. Díky tomu má být SUV při vyšším tempu stabilnější. Ještě dále ovšem zachází varianta Direct Adaptive Steering, kde mezi řidičem a předními koly neexistuje žádná přímá vazba, místo toho ji zprostředkovávají elektromotory a senzory.

Infiniti přitom dodává, že systém ProPILOT, jenž zvládá zrychlovat, zpomalovat i řídit vůz v rámci jednoho pruhu, je daleko efektivnější při využití technologie Direct Adaptive Steering. Nakolik však tyto technologie budou záživné z pohledu řidiče, to je sporné. S verdiktem proto přijdeme až v příštím roce, kdy by nové QX50 mělo zamířit nejen na americké silnice, ale i na ty evropské. V ČR ale oficiálně ke koupi nebude.


Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 1 - Infiniti QX50 2018 chyba prifoceni 01
Mezi oficiálními fotkami nového Infiniti QX50 se objevil i snímek interiéru s obrazovkou obsahující hlášku upozorňující na technické selhání vozu

Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 2 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 10Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 3 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 16Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 4 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 17Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 5 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 05Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 6 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 06Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 7 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 07Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 8 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 11Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 9 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 12Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 10 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 13Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 11 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 14Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 12 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 15Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 13 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 18Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 14 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 19Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 15 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 20Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 16 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 21Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 17 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 22Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 18 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 23Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 19 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 24Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 20 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 25Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 21 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 26Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 22 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 27Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 23 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 28Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 24 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 29Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 25 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 30Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 26 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 31Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 27 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 32Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 28 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 33Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 29 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 34Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 30 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 37Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 31 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 38Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 32 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 39Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 33 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 40Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 34 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 41Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 35 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 42Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 36 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 43Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 37 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 44Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 38 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 45Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 39 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 46Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 40 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 47Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 41 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 48Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 42 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 49Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 43 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 50Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 44 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 51Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 45 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 52Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 46 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 35Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 47 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 36Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 48 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 53Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 49 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 54Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 50 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 55Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 51 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 56Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 52 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 57Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 53 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 58Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 54 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 59Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 55 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 60Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 56 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 61
Tady je celá galerie oficiálních fotek...

Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 57 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 62Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 58 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 63Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 59 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 64Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 60 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 65Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 61 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 66Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 62 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 67Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 63 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 68Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 64 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 69Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 65 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 70Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 66 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 71Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 67 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 72Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 68 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 73Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 69 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 74Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 70 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 75Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 71 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 76Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 72 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 77Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 73 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 78Revoluční benzin se spotřebou dieselu má zatím jen ostudu, pokazil se už při focení - 74 - Infiniti QX50 2018 oficialni sada 79
...přidat můžeme i ty živé z Los Angeles

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše