Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět

Dvojice lůžek, lednička či ovládání klimatizace a osvětlení přes WiFi. To je část výjimečné výbavy, kterou chce konkurence Tesly okouzlit zákazníky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět

11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvojice lůžek, lednička či ovládání klimatizace a osvětlení přes WiFi. To je část výjimečné výbavy, kterou chce konkurence Tesly okouzlit zákazníky.

Čím je automobilka Tesla mezi osobními automobily, tím by firma Nikola Motor chtěla být mezi kamiony. Je samozřejmě otázkou, zda se tak skutečně stane, neboť do daného segmentu míří i Elon Musk. Ten svou prvotinu ukáže již v září, přičemž již dříve naznačil, že elektrické pohonné ústrojí svým „točivým momentem překoná jakýkoliv dieselový náklaďák“. Kromě toho bude „agilní jako sporťák“ a „v přetlačování o lano by dieselový kamion vytáhl i do kopce“.

To rozhodně nejsou skromná slova, pročež jsme vskutku zvědavi, s čím Tesla za pár týdnů přijde. O konkurenci od firmy Nikola Motor Company toho totiž víme daleko více. Model One by měl dostat do vínku palivové články, s nimiž budou spojeny baterie o kapacitě 320 kWh. Pokud s nimi přitom spárujete i největší nádrže na vodík, pak by kamion měl na jedno natankování a nabytí zvládnout nemalých 1 930 kilometrů.

Elektrické pohonné ústrojí přitom bude produkovat více než 1 000 koní a přes 2 700 Nm točivého momentu, což rozhodně není zanedbatelná porce ani na kamion. Zvláště když kvůli absenci dieselového motoru, který takové vozy běžně používají, klesne hmotnost o přibližně 900 kg. Zda ovšem díky tomu budete moci naložit o takřka tunu nákladu více, či zda se firma Nikola zaměří na jiné aspekty, to zatím není jasné.

Právě pohledem na hnací ústrojí nám ovšem informace spojené s modelem One končí. Firma sice již loni v prosinci ukázala exteriér reálného vozu, nicméně do interiéru nikoho nevpustila. Nově si ovšem na kabinu můžeme posvítit o trochu více, neboť k dispozici máme první vizualizace.

Ty odhalují prostor za předními sedadly, kde se skrývá hned dvojice lůžek. Přímo z nich lze přitom ovládat skrze WiFi klimatizaci, diodové osvětlení či další prvky, které pomohou noc ve voze maximálně zpříjemnit. Nechybí ani řada úložných prostor, stejně jako bylo pamatováno na ledničku a nejspíše i mikrovlnnou troubu.

Vidíme také volant, palubní desku s 21palcovým dotykovým displejem a velmi tenké čelní sloupky, díky kterým bude mít řidič k dispozici pomalu panoramatický výhled. Firma dále dodává, že součástí palubního systému bude i software, do kterého řidič jednoduše zadá startovní a cílovou destinaci a program mu zobrazí veškeré stanice na vodík, které má po cestě, stejně jako servisní střediska. Značka Nikola přitom hodlá vybudovat ve Státech a Kanadě na 364 čerpacích stanic s vodíkem, což by stačilo na pokrytí takřka celého světadílu.

Více si řekneme v následujících měsících či dokonce letech, do prodeje má model One dorazit až v roce 2020. Rezervace se ovšem začaly přijímat již nyní, přičemž jejich součástí je zaplacení zálohy ve výši 1 500 USD (cca 33 500 Kč). Kromě samotné koupě Nikola poskytne i leasingový program na 72 měsíců, jehož součástí není jen vůz, ale i veškeré opravy a hlavně neomezené čerpání paliva.


Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 1 - Nikola One kabina vizualizace 01Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 2 - Nikola One kabina vizualizace 02Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 3 - Nikola One kabina vizualizace 03Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 4 - Nikola One kabina vizualizace 04Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 5 - Nikola One kabina vizualizace 05
Pohled do kabiny Nikoly One odhaluje nemalý prostor, dvojici lůžek či řadu úložných schránek...

Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 6 - Nikola One predstaveni dalsi 07
...a také palubní nikoli nepodobnou Tesle

Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 7 - Nikola One predstaveni dalsi 01Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 8 - Nikola One predstaveni dalsi 02Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 9 - Nikola One predstaveni dalsi 03Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 10 - Nikola One predstaveni dalsi 04Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 11 - Nikola One predstaveni dalsi 05Revoluční vodíkový tahač se pochlubil interiérem. Kamioňákům můžeme závidět - 12 - Nikola One predstaveni dalsi 06
Dříve už jsme tento stroj mohli vidět i v reálu, zatím ale není jisté, zda je již plně pojízdný

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.