Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept One posílil a zrychlil. Teď má až 1 224 koní a první dealery
9.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rimac získal nová zastoupení, mimo jiné i v Německu. Novým zákazníkům nabídne silnější základní verzi schopnou zvládnout stovku za 2,5 s.
Vrcholným produktem společnosti Rimac nadále zůstává model Concept S s maximálním výkonem 1 384 koní, točivým momentem 1 800 newtonmetrů v rozmezí od 0 do 6500 otáček za minutu a hmotností sníženou díky karbonovým komponentům a upgradu akumulátorového paketu o 50 kg. Díky těmto parametrům zvládá „eSko“ akceleraci z místa na stovku za 2,5 sekundy, z 0 na 300 se rozjede za 13,1 vteřiny a umí až 365 km/h.
Původní Concept One začínal s výkonem 1 088 koní, 1 600 Nm a kapacitou akumulátorů 82 kWh, chorvatská firma však svůj výchozí stroj po krůčcích neustále vylepšuje. Díky tomu má teď „jednička“ sice stejné maximum točivého momentu, kombinovaný výkon ale poskočil na 1 224 koní a kapacita baterií se zvedla na rovných 90 kWh navzdory snížení hmotnosti z 1 900 na 1 850 kg.
Modernizovaná verze vozu díky tomu ukrojila z času zrychlení na stovku jednu desetinku na výsledných 2,5 sekundy a tím vylepšená dynamika nekončí. Sprint na 200 km/h trvá pouze 6 vteřin místo původních 6,2 a třístovku Rimac pokoří za pouhých čtrnáct sekund, tedy opět o dvě desetinky rychleji. Maximálka 354 kilometrů v hodině zůstává identická, pár kilowatthodin navíc však přidalo na dojezdu. Podle výrobce se akční rádius prodloužil z 330 na 350 km.
Kromě přepracované techniky Conceptu One se Rimac může pochlubit i jinými úspěchy, tentokrát souvisejícími s obchodními příležitostmi. Firma oznámila, že se jí podařilo dostat na severoamerický trh skrze newyorského dealera luxusních a sportovních aut Manhattan Motorcars a má také další partnery. V Německu bude k mání u prodejce Koenigseggu, společnosti Pace Germany v Aachenu (Cáchy) a na Blízkém a Středním východě bude její zájmy zastupovat firmy Alzarooni Group.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Rimac Concept One naživo v Ženevě
Základní verze One posílila o rovných 100 kW, místo 1 088 koní jich teď má 1 224.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry