Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Roborace DevBot je prototyp závoďáku bez řidiče. Touží po něm ale někdo?
23.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Představte si svět motorsportu, z něhož odstraníte vzrušení spojené s nevyzpytatelností lidského faktoru. Tímto směrem míří Robocar.
Evoluce ve světě motorsportu jde v posledních letech kupředu mílovými kroky. Je sice otázkou, nakolik se nám kupříkladu hybridní či plně elektrické formule líbí, realitu nicméně nezměníme. A možná za tyto monoposty ještě může být rádi, neboť do jejich kokpitů alespoň usedají skuteční lidé, kteří se dopouštějí chyb a také kvůli nim je závodní svět natolik přitažlivý.
Z toho důvodu nám poněkud uniká smysl nového speciálu DevBot, za kterým stojí společnost Roborace. Jedná se totiž o elektrickou placku, která nepotřebuje řidiče. Místo něj dostala do vínku senzory a počítačové systémy, jenž mají zastat vše od řízení přes zrychlování a zpomalování až po předjíždění. Prozatím jde sice o prototyp, nicméně finální závodní speciál je již na cestě.
Premiéru před veřejností si DevBot má odbýt již zítra 24. srpna na britském okruhu Donington. Ve zbytku letošní sezóny a v průběhu té příští jej ovšem máme čekat také na řadě městských tratí šampionátu Formula E. Jednotlivé týmy přitom mohou na tomto prototypu testovat svůj software i hardware, který bude následně osazen do zmiňovaného produkčního modelu.
Ten ponese název Robocar, přičemž na rozdíl od prototypu DevBot již nedostane do vínku kabinu, do které se v případě potřeby může posadit člověk. Spíše o tomto monopostu přemýšlejte jako o dronu, který namísto oblak bude řádit na asfaltu. Plné odhalení karoserie, pod kterou je podepsán Daniel Simon, je přitom naplánováno na závěr letošního roku.
Jakkoliv lze ovšem na jedné straně chápat přínos, jaký DevBot a Robocar budou mít pro vývoj autonomního řízení, jejich nasazení ve světě motorsportu nám i nadále uniká. Dá se totiž sice předpokládat, že sledovat první závod robotů nejspíše bude zajímavé, nicméně si nedokážeme představit, že bychom takto trávili každou neděli.
Ostatně stačí se podívat na Formuli 1 a některé sezóny, ve kterých dominoval Michael Schumacher či Sebastian Vettel. Jen málokdo totiž u závodů nadskakoval napětím, zda jeho německý favorit skutečně vyhraje, neboť oba závodníci se krom svých výjimečných schopností mohli spolehnout i na špičkovou techniku, která se pohybovala krok před ostatními.
Jediným prvkem, který tak mohl rozhodnout v jejich neprospěch, byla jejich vlastní chyba. Robotizované monoposty však právě tyto nedostatky odstraní, čímž ze závodních okruhů může definitivně zmizet napětí. Nevíme jak vás, ale nás taková budoucnost příliš neláká...
Roborace DevBot je prototypem bezpilotního závoďáku
Ještě letos by mělo být představeno sériové provedení Robocar, v jehož příchodu ale tak trochu postrádáme smysl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva