Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h

To, o čem zatím jen sní všichni od mocného koncernu VW až po firmičky typu Hennessey má dokázat zcela neznámá značka, co dosud vyráběla šperky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h

26.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

To, o čem zatím jen sní všichni od mocného koncernu VW až po firmičky typu Hennessey má dokázat zcela neznámá značka, co dosud vyráběla šperky.

Prakticky na každém autosalonu se objeví alespoň jedna nová automobilka, jež hodlá prorazit na supersportovním nebi. Svět přitom ohromí čísly, nad kterými zůstává rozum stát. A je celkem jedno, zda jde o výkon, akceleraci nebo nejvyšší rychlost. Nejinak tomu je i letos, neboť krátce před otevřením bran ženevského autosalonu oznámila svou účast firma Corbellati. A pokud jste o ní nikdy neslyšeli, nejste sami.

Rodinná firma, která v posledních sedmdesáti letech vydělala majlant výrobou šperků a designových uměleckých děl, se pouští do nových sfér s prvotinu zvanou Missile. Z designového hlediska jde o supersport, který se nemalou měrou nechal ovlivnit klasickými ikonami jako Alfou Romeo 33 Stradale nebo Ferrari 330 P4. Tato stylizace asi každému nebude úplně po chuti, alespoň na základě prvních fotek. Kola se zdají být příliš utopená v podbězích, zatímco záď působí neforemně a buclatě, ale na design si jistě uděláte názor sami.

Ať už ale dojdete k jakémukoli závěru, negativně nelze smýšlet o hnacím ústrojí. Silniční „Střela“ totiž dostane devítilitrový motor, což je nejobjemnější pohonná jednotka, jaká se kdy v produkčním voze objevila (tedy alespoň v rámci moderního věku). Za sedadly uložený agregát bude mít osm válců, čtyři ventily na válec, čtyři vačkové hřídele, hliníkový blok, dvě turba a výkon 1 800 koní.

Pouze na zadní kola je bude přenášet šestistupňová převodovka usazená u zadní nápravy, přičemž cílem je nejvyšší rychlost 500 km/h. Řekne se to snadno, ale jak víme od „konkurentů”, dosažení takového cíle s sebou přináší velká úskalí. Vše závisí hlavně na pneumatikách, přičemž pokud Corbellati použije stejné pneu jako ostatní, tak vysoko se nemůže dostat. Jedinou možností tedy je nechat si vyvinout specifické pneu jen pro tento stroj - teoreticky možné to je, levné to ale nebude ani trochu.

Nová automobilka přitom nezmínila hmotnost, nicméně s ohledem na rozsáhlé použití karbonu, ze kterého nebude jen karoserie, ale také šasí, lze počítat s daleko nižší váhou než u hypersportu z Molsheimu. Teoreticky by tedy Corbellati mohlo svého cíle dosáhnout. Že přitom následně novinka Missile z tohoto tempa i zastaví, dostanou na starost karbonové brzdy.

Na příchod novinky a na skutečnost, zda kromě výstavního exponátu dojde i na sériovou výrobu, jsme tedy velmi zvědavi. Rodina Corbellati jistě není chudá, ovšem na výrobě aut už si vylámal zuby nejeden boháč. Těch, kteří uspěli s automobilkou postavenou na zelené louce na tomto poli, zná novodobá historie jen pár...


Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h - 1 - Corbellati Missile 2018 prvni foto 01Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h - 2 - Corbellati Missile 2018 prvni foto 02Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h - 3 - Corbellati Missile 2018 prvni foto 03Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h - 4 - Corbellati Missile 2018 prvni foto 04Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h - 5 - Corbellati Missile 2018 prvni foto 05Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h - 6 - Corbellati Missile 2018 prvni foto 06
Do Ženevy míří neznámá novinka Corbellati Missile, jenž dostane 1 800 koní. S tímto výkonem přitom chce pokořit 500 km/h

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.