Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rumuni konečně pošlou na trh drahou Dacii Duster, 600 tisíc na ni stačit nebude
11.6.2019 | Petr Prokopec
Dacia Duster je atraktivní hlavně díky své ceně a pokud byste ji dnes chtěli v drahém provedení, nemáte šanci, ani v nejvyšších specifikacích vás nezruinuje. Verze pick-up to změní.
Letos v únoru svitla naděje všem milovníkům dostupných pick-upů. Hakim Boutehra, generální ředitel rumunské divize užitkových vozů Renaultu, totiž potvrdil příchod takového modelu s logem Dacie. Vůz měl dle jeho slov vycházet z druhé generace modelu Duster a s pomocí by přispěla společnost Romturingia, která již má s takovým provedením zkušenosti. Nově se však ukazuje, že celá situace bude o trochu spletitější. A co je možná podstatnější, původní zmínka o letošním příchodu na trh až tak moc neplatí.
Začněme ale pěkně od počátku, tedy od pádu Železné opony. Tohoto mezníku v evropských dějinách využil Stelian Ion, který začal ve východním Německu nabízet rumunské off-roadové speciály. Zájem o ně byla ale mizivý a firma zkrachovala. Ion se ovšem nevzdal a krátce na to našel obchodního partnera ze spolkové země Durýnsko. Vznikla tak společnost Romturingia, která svým názvem odkazovala na rodiště obou zakladatelů. Za sídlo si vybrala Rumunsko, najdete ji pouze 40 km od továrny Dacie.
Právě tato blízkost odstartovala dlouholeté partnerství, které se dosud specializovalo spíše na zakázkovou výrobu. Romturingia tak kupříkladu v roce 2014 vyrobila na objednávku petrolejářské firmy OMV Petrom pět set pick-upů, které vznikly konverzí první generace Dacie Duster. Do stejné řeky pak karosárna vstoupila loni opět, tentokráte však již u toho bylo nové provedení. A právě to již nemělo být k dispozici jen několika smrtelníkům, ale podle Boutehry by již ve druhém čtvrtletí 2019 zamířilo do širokého světa.
Momentálně je situace taková, že výroba skutečně již probíhá. Zhruba 60 procent vozu vznikne přímo v továrně Dacie, Duster bez zadních dveří, zadních sedadel a s karoserií seříznutou za středovým sloupkem se pak přesune do karosárny. Romturingia se následně postará o zbývajících 40 %, tedy o plastovou nástavbu, která je 1,7 metru dlouhá, až 1,37 metru široká a dokáže pobrat 500 kg.
Zajímavé je, že na rozdíl od samotné rumunské automobilky je práce v karosárně prováděna ručně. I proto Ion dostává neustále dotazy z Renaultu, zda se jeho společnost dokáže vypořádat s masovější výrobou. Momentálně je totiž možné pořídit Duster ve verzi pick-up pouze v Rumunsku, a to na bázi individuální objednávky. Nicméně firma již pracuje na evropské homologaci, v březnu příštího roku by tak novinka měla být k mání.
Jde přitom o segment, který v Evropě zatím není tak populární jako v zámoří. Nicméně zájem publika neustále roste. Navíc je třeba dodat, že aktuálně jsou zákazníkům k dispozici hlavně dražší auta jako Nissan Navara či na něm založené Renault Alaskan a Mercedes-Benz třídy X. Dacia by ovšem mířila do mnohem levnějších vod, ačkoliv s úplnou lácí v jejím případě také nelze počítat. Pick-up totiž bude bezpečně nejdražší Dusterem i Dacií jako takovou.
Konkrétní suma prozatím není k dispozici, nicméně podle karosárny by novinka měla stát stejnou částku jako tři běžné Dacie dohromady. To by znamenalo sumu přes 600 tisíc korun. Byť je přepracovaný Duster opravdu dobře vybaven, má třeba 17palcová litá kola nebo stříbrně lakované kryty podvozku vpředu a vzadu, jeho šance na úspěch na trhu bude vysoká cena jistě redukovat.
Romturingia to hodlá kompenzovat rozsáhlým příslušenstvím. Nabídne třeba venkovní ochranný rám nebo odlišnou sada pružin, se kterou se světlá výška zvedne až na 330 milimetrů. Chybět nebude ani dodatečná ochrana podvozku, stejně jako budete moci sáhnout také po exkluzivní oranžové barvě Taklamakan, která je pojmenována podle druhé největší písečné pouště světa.
Pohonné ústrojí se ale již oproti originálu měnit nebude, k dispozici navíc bude pouze jediná motorizace, a sice 1,5litrový turbodiesel naladěný na 109 koní. Ten bude k dispozici s manuální převodovkou a pohonem všech kol, v terénu se tedy pick-up rozhodně neztratí. Nicméně i přes veškerý výčet kladů máme pocit, že možná až příliš sebevědomá cena šance na úspěch zabije. Či dost možná ji Ion nastavil tak vysoko schválně, aby on a 145 zaměstnanců firmy bez problémů zvládlo vykrýt veškeré zakázky.
Výroba Dacie Duster pick-up již probíhá, ovšem na zahájení evropského prodeje by mělo dojít až v březnu příštího roku
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch