Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rumuni konečně pošlou na trh drahou Dacii Duster, 600 tisíc na ni stačit nebude
11.6.2019 | Petr Prokopec
Dacia Duster je atraktivní hlavně díky své ceně a pokud byste ji dnes chtěli v drahém provedení, nemáte šanci, ani v nejvyšších specifikacích vás nezruinuje. Verze pick-up to změní.
Letos v únoru svitla naděje všem milovníkům dostupných pick-upů. Hakim Boutehra, generální ředitel rumunské divize užitkových vozů Renaultu, totiž potvrdil příchod takového modelu s logem Dacie. Vůz měl dle jeho slov vycházet z druhé generace modelu Duster a s pomocí by přispěla společnost Romturingia, která již má s takovým provedením zkušenosti. Nově se však ukazuje, že celá situace bude o trochu spletitější. A co je možná podstatnější, původní zmínka o letošním příchodu na trh až tak moc neplatí.
Začněme ale pěkně od počátku, tedy od pádu Železné opony. Tohoto mezníku v evropských dějinách využil Stelian Ion, který začal ve východním Německu nabízet rumunské off-roadové speciály. Zájem o ně byla ale mizivý a firma zkrachovala. Ion se ovšem nevzdal a krátce na to našel obchodního partnera ze spolkové země Durýnsko. Vznikla tak společnost Romturingia, která svým názvem odkazovala na rodiště obou zakladatelů. Za sídlo si vybrala Rumunsko, najdete ji pouze 40 km od továrny Dacie.
Právě tato blízkost odstartovala dlouholeté partnerství, které se dosud specializovalo spíše na zakázkovou výrobu. Romturingia tak kupříkladu v roce 2014 vyrobila na objednávku petrolejářské firmy OMV Petrom pět set pick-upů, které vznikly konverzí první generace Dacie Duster. Do stejné řeky pak karosárna vstoupila loni opět, tentokráte však již u toho bylo nové provedení. A právě to již nemělo být k dispozici jen několika smrtelníkům, ale podle Boutehry by již ve druhém čtvrtletí 2019 zamířilo do širokého světa.
Momentálně je situace taková, že výroba skutečně již probíhá. Zhruba 60 procent vozu vznikne přímo v továrně Dacie, Duster bez zadních dveří, zadních sedadel a s karoserií seříznutou za středovým sloupkem se pak přesune do karosárny. Romturingia se následně postará o zbývajících 40 %, tedy o plastovou nástavbu, která je 1,7 metru dlouhá, až 1,37 metru široká a dokáže pobrat 500 kg.
Zajímavé je, že na rozdíl od samotné rumunské automobilky je práce v karosárně prováděna ručně. I proto Ion dostává neustále dotazy z Renaultu, zda se jeho společnost dokáže vypořádat s masovější výrobou. Momentálně je totiž možné pořídit Duster ve verzi pick-up pouze v Rumunsku, a to na bázi individuální objednávky. Nicméně firma již pracuje na evropské homologaci, v březnu příštího roku by tak novinka měla být k mání.
Jde přitom o segment, který v Evropě zatím není tak populární jako v zámoří. Nicméně zájem publika neustále roste. Navíc je třeba dodat, že aktuálně jsou zákazníkům k dispozici hlavně dražší auta jako Nissan Navara či na něm založené Renault Alaskan a Mercedes-Benz třídy X. Dacia by ovšem mířila do mnohem levnějších vod, ačkoliv s úplnou lácí v jejím případě také nelze počítat. Pick-up totiž bude bezpečně nejdražší Dusterem i Dacií jako takovou.
Konkrétní suma prozatím není k dispozici, nicméně podle karosárny by novinka měla stát stejnou částku jako tři běžné Dacie dohromady. To by znamenalo sumu přes 600 tisíc korun. Byť je přepracovaný Duster opravdu dobře vybaven, má třeba 17palcová litá kola nebo stříbrně lakované kryty podvozku vpředu a vzadu, jeho šance na úspěch na trhu bude vysoká cena jistě redukovat.
Romturingia to hodlá kompenzovat rozsáhlým příslušenstvím. Nabídne třeba venkovní ochranný rám nebo odlišnou sada pružin, se kterou se světlá výška zvedne až na 330 milimetrů. Chybět nebude ani dodatečná ochrana podvozku, stejně jako budete moci sáhnout také po exkluzivní oranžové barvě Taklamakan, která je pojmenována podle druhé největší písečné pouště světa.
Pohonné ústrojí se ale již oproti originálu měnit nebude, k dispozici navíc bude pouze jediná motorizace, a sice 1,5litrový turbodiesel naladěný na 109 koní. Ten bude k dispozici s manuální převodovkou a pohonem všech kol, v terénu se tedy pick-up rozhodně neztratí. Nicméně i přes veškerý výčet kladů máme pocit, že možná až příliš sebevědomá cena šance na úspěch zabije. Či dost možná ji Ion nastavil tak vysoko schválně, aby on a 145 zaměstnanců firmy bez problémů zvládlo vykrýt veškeré zakázky.
Výroba Dacie Duster pick-up již probíhá, ovšem na zahájení evropského prodeje by mělo dojít až v březnu příštího roku
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda