Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Škoda Octavia RS bude vzácnější než řada Porsche, navzdory parádní ceně
12.3.2019 | Petr Prokopec
Model mnoha nej je sice z absolutního pohledu pořád levný, na poměry značky ale zkrátka stojí příliš. A tak Lada omezila jeho roční výrobu na pouhých 1 200 kusů.
Uplynul jen měsíc a půl od chvíle, kdy Lada pustila do prodeje vůbec nejdražší sériový model, jaký kdy nabízela. Ani statut žhavé novinky ale nedovolil, aby se Vesta Sport, která je ideovou obdobou české Škody Octavia RS, tedy výkonného a dostupného vozu pro každý den, dostala s prodeji na bůhvíjak vysoká čísla. K zákazníkům totiž zamířilo 217 kusů, což je ve srovnání s ročním odbytem značky ve statisících vozech zanedbatelné číslo.
Ani tak ale nelze hovořit o neúspěchu. Ceny Lad v Rusku běžně startují v přepočtu hluboko pod 200 tisíci korunami, zatímco sportovní derivát je k mání od 350 000 Kč. Automobilka tak počítá s výrobou pouhých 1 200 exemplářů ročně, což z Vesty Sport udělá vzácnější vůz než ze spousty sportovních Porsche z řady GT. A v kontextu s tím prodej 217 kusů za měsíc a kousek znamená, že prodána byla již více než šestina celého letošního koláče.
Smontováno jich ale bylo daleko více, automobilka dealerům poslala již 536 aut. Tedy v podstatě polovinu z plánované roční produkce. Zatím sice není jisté, zda všechny již mají svého majitele, nicméně na zájmu minimálně překonávajícím očekáváním automobilky to nic nemění. Ani tento stav ale nezmění nic na tom, že se nedočkáme také ostrého kombi. To bylo původně v plánu, Lada jej však kvůli obavám z letošního vývoje ekonomiky odpískala pomalu za pět minut dvanáct.
Finanční experti však naznačují, že navzdory mezinárodním sankcím se Rusko znovu staví na nohy a v roce 2020 má ekonomicky dokonce předstihnout Německo či Velkou Británii. Zda se tak stane, samozřejmě není jisté. Nicméně výhled je pozitivní, i přestože letos má alespoň během prvního pololetí registrace nových aut spíše stagnovat. Na druhou stranu, oproti minulosti nepůjdou registrace naprosto ke dnu.
To vše by nakonec mohlo vést k obnovení projektu, zvláště když vůz je již zcela vyvinut, záviset bude hlavně na dalším konkrétním vývoji. Ani ten však nezmění nic na tom, že mít Vestu Sport bude něco, více jak pár tisíc vozů do skončení jeho životního cyklu stěží vznikne.
Lada Vesta Sport se v Rusku prodává po kusech, i tak je zájem o ni minimálně větší, než automobilka předpokládala
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva