Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc

Je to nejsilnější a nejrychlejší model značky, sami jsme si jej troufli označit i za ten nejhezčí. Lada Vesta Sport má čím zaujmout a teď už je jasné, že se chystají i její praktická verze SW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc

23.10.2018 | Petr Prokopec

Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to nejsilnější a nejrychlejší model značky, sami jsme si jej troufli označit i za ten nejhezčí. Lada Vesta Sport má čím zaujmout a teď už je jasné, že se chystají i její praktická verze SW.

Snad žádné jiné moderní Ladě se nedostalo tak vřelého přijetí, jako nejnovějšímu provedení Vesta Sport. Levný pokus o ruskou Škodu Octavia RS se chlubí lákavým zevnějškem, sportovně laděným interiérem i zajímavou technikou pod kapotou. Na druhé straně vozu lze ovšem počítat s jistým omezením, i když 480litrový objem zavazadelníku není zanedbatelný. Vlastně proto nepřekvapí, že Rusové se rozhodli zamířit ještě výše.

Aktuálně tak byla vůbec poprvé nachytána při testech praktičtější verze Vesty Sport, v jejímž případě bude možné stejně jako v případě standardního provedení počítat s navýšením na 825 litrů. Jde o objem zavazadelníku při sklopených sedadlech, ovšem vždy pouze do výše okenní linie. Celková kapacita tak bezesporu přesáhne tisícovku litrů, konkrétní údaj však Lada nikdy do placu nedala.

Vrátit se tedy pro změnu můžeme zpátky na příď, kde bude sloužit 1,8litrový atmosférický čtyřválec naladěný na 145 koní v 6 000 otáčkách a točivý moment 182 Nm při 3 600 ot./min. Sedan s tímto potenciálem zvládá zrychlit z klidu na stovku za 9,6 sekundy, v případě kombíku lze počítat s časem o zhruba dvě desetiny delším. Maximálka 193 km/h pak lehce poklesne.

Stejně jako sedan pak i kombík dostane do vínku standardní 17palcová litá kola, jež ideálním způsobem vyplňují podběhy. Osazeny jsou pak pneumatikami o rozměru 205/50, kdy na ty přední přenáší výkon pětistupňový manuál. Automatická nebo alespoň robotizovaná převodovka momentálně nejsou k dispozici, na příchod systému 4x4 lze rovnou zapomenout.

Kdy Vesta Sport SW zamíří do prodeje, není jisté. Aktuálně ještě není v showroomech ani sedan, byť k jeho představení došlo již v srpnu na autosalonu v Moskvě. Dá se však předpokládat, že Lada jeho absenci vyřeší v řádu týdnů. Vrcholný model přitom nabídne za nadmíru zajímavou cenu, která by měla startovat okolo 350 tisíc korun - to všechno výše uvedené staví do ještě trochu jiného světla. Kombík nějaký ten desetitisíc jistě přihodí, ale i tak nabídne za málo opravdu hodně.


Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc - 1 - Lada Vesta Sport SW 2018 prvni spy foto 01Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc - 2 - Lada Vesta Sport SW 2018 prvni spy foto 02Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc - 3 - Lada Vesta Sport SW 2018 prvni spy foto 03Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc - 4 - Lada Vesta Sport SW 2018 prvni spy foto 04Ruskou Škodu Octavia RS nachytali i v praktické verzi. Za málo nabídne ještě víc - 5 - Lada Vesta Sport SW 2018 prvni spy foto 05
Lada Vesta Sport SW byla poprvé nachytána špionážními fotografy. Kdy ovšem shodí ochrannou kamufláž, není jisté

Zdroj: Lada Sport Club@VKontakte

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.