Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně

Rusové neustávají ve snahách přivést toto auto do sériové výroby. Po odhalení inovované verze s méně specifickou technikou dojel první prototyp během tří dnů z Jaroslavle do Moskvy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně

10.11.2019 | Mirek Mazal

Rusové neustávají ve snahách přivést toto auto do sériové výroby. Po odhalení inovované verze s méně specifickou technikou dojel první prototyp během tří dnů z Jaroslavle do Moskvy.

Nedávno představená druhá evoluce levného roadsteru s poněkud provokativním jménem Krym se vydala na první velkou jízdu po ruských silnicích. Ruská Mazda MX-5 zahájila cvičnou pouť 6. listopadu v Jaroslavli, o den později navštívila Nižnij Novgorod a 8. listopadu dorazil do Moskvy. Necelých 800 km za tři dny není žádný velký zápřah, schopnost auta obstát před nástrahami běžného provozu ale přinejmenším naznačuje.

Silniční zkoušky jsou prováděny ve spolupráci Baumanovy univerzity a Státního institutu pro výzkum a vývoj v automobilovém průmyslu. Připomeňme, že Krym vznikl postupně ve dvou verzích, přičemž novější kus se výrazně přiblížil sériové výrobě použitím mnohem menšího množství specifických dílů. Zatím poslední provedení má novým stylingem i technikou napravovat chyby úvodního konceptu, dále sází na lehkou stavbu vytvořenou za pomoci monokoku svařovaného z plechu.

Vůz vypuštěný do provozu lze rozeznat podle modernějších nárazníků s předními reflektory s LED. Moderně vyhlížející opláštění skrývá změnu v hydraulickém ovládání spojky a tvůrci vsadili také na na nově naladěný podvozek. Pod kapotou se nadále nachází 1,6litrový benzinový čtyřválec VAZ-21127 naladěný na 140 koní v 6 800 otáčkách a 175 Nm při 5 000 ot./min. Nikoliv enormní výkon vynikne až v kombinaci s hmotností jen 800 kilogramů. Stovku může Krym zdolat za 8,6 sekundy, subtilní stavba se pak postará o maximální rychlost až 220 km/h.

Hlava projektu Dmitrij Oniščenko nepochybuje o úspěchu, odhaduje produkci na 10 až 30 tisíc vozů ročně v závislosti na maloobchodní ceně. Zatím se počítá s cifrou okolo 700 tisíc rublů (253 tisíc Kč), což by z vozu udělalo jasně nejlevnější stroj svého druhu. Uvidíme, zda tyto plány skutečně dojdou naplnění, zatím nevypadají nerealizovatelně.


Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 1 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 01Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 2 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 02Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 3 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 03Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 4 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 04Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 5 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 05Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 6 - Krym prototyp 2019 foto prvni 01Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 7 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 06Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 8 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 07Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 9 - Krym prototyp 2019 foto prvni 02Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 10 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 08Rusové poprvé vytáhli na silnice svůj levný sporťák, s cenou 253 tisíc vypadá slibně - 11 - Krym prototyp 2019 foto dalsi 09
Ruský roadster Krym najíždí první testovací kilometry, pořád má jít do výroby za hodně zajímavou cenu

Zdroj: Drom

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama