Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí
21.6.2019 | Petr Prokopec
S docela neotřelým nápadem se vytasila ruská automobilka UAZ. Vzala univerzální základ modelu Profi a stvořila auto kombinující nebývalou praktičnost s terénními schopnostmi.
Popularita SUV napříč automobilovými třídami zatím na ruském trhu nedosahuje takové úrovně jako v Evropě či USA, nicméně na praktičnost kombinovanou s možností zdolat i hodně špatné cesty tam lidé pochopitelně slyší. Zvláště když je spojena s rozumnou cenu. Nabídek takového charakteru ale v Rusku není mnoho, proto má velkou šanci zabodovat značka UAZ se svým novým nápadem. Ta již v loňském roce naznačila, že její model Profi lze využít i pro jiné činnosti než převoz materiálu a vůz překonvertovala na sanitku a posléze na školní minibus. Nyní přichází řada na zákazníky z řad širších vrstev obyvatel.
UAZ se prozatím pochlubil pouze prvními nákresy, už z nich je ale patrné, že vývoj nepřišel automobilku z Uljanovsku na miliardy. Základem celé konverze je specifický modul ze sklolaminátu, jenž byl usazen na standardní šasí řady Profi místo tradiční korby s plachtovou střechou. Dovnitř pak byla dle snímků instalována lavice pro tři cestující, pětimístné provedení je ale dle UAZu základ a vystoupat lze až na variantu pro devět pasažérů.
Volbě zákazníka bude odpovídat i vnitřní úprava modulu. Za jednu lavici je instalována přepážka oddělující nákladní prostor, jehož využitelnost navíc může být zvýšena vestavěnými přihrádkami. Pokud jde ale hlavně o převoz pasažérů, namísto plastové stěny dorazí ještě druhá lavice a prostor pro zavazadla se zredukuje na minimum. Detailní data zmíněna nebyla, nicméně při šestimetrové délce by modul měl měřit 3,1 metru.
Pod kapotou se počítá se zachováním motoru ZMZ-Pro s výkonem 149 koní a točivým momentem 235 Nm, jež mohou mířit na zadní nebo všechna čtyři kola. Připlatit půjde i za uzávěrku zadního diferenciálu, překonvertovaná dodávka tak skutečně bude moci zastoupit SUV. Vůči těm standardním by se ale měla pochlubit lepší prostupností terénem, nejen kvůli onomu pohonu 4x4, ale také s ohledem na světlou výšku 210 milimetrů.
Kdy přesně se novinka objeví na trhu, není jisté, nepochybné ale je, že půjde o velmi levnou alternativu. Základní UAZ Profi je k dispozici od 799 900 rublů (285 910 Kč) a i když osobní provedení jistě bude stát více, s ohledem na terénní schopnosti a vnitřní prostor půjde o bezkonkurenční nabídku.
Dodávka UAZ Profi byla překonvertována na „SUV“
Takto přitom vypadá standardní verze...
...a takto ona konverze na sanitku a školní minibus
Zdroj: UAZ
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan