Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí

S docela neotřelým nápadem se vytasila ruská automobilka UAZ. Vzala univerzální základ modelu Profi a stvořila auto kombinující nebývalou praktičnost s terénními schopnostmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí

21.6.2019 | Petr Prokopec

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S docela neotřelým nápadem se vytasila ruská automobilka UAZ. Vzala univerzální základ modelu Profi a stvořila auto kombinující nebývalou praktičnost s terénními schopnostmi.

Popularita SUV napříč automobilovými třídami zatím na ruském trhu nedosahuje takové úrovně jako v Evropě či USA, nicméně na praktičnost kombinovanou s možností zdolat i hodně špatné cesty tam lidé pochopitelně slyší. Zvláště když je spojena s rozumnou cenu. Nabídek takového charakteru ale v Rusku není mnoho, proto má velkou šanci zabodovat značka UAZ se svým novým nápadem. Ta již v loňském roce naznačila, že její model Profi lze využít i pro jiné činnosti než převoz materiálu a vůz překonvertovala na sanitku a posléze na školní minibus. Nyní přichází řada na zákazníky z řad širších vrstev obyvatel.

UAZ se prozatím pochlubil pouze prvními nákresy, už z nich je ale patrné, že vývoj nepřišel automobilku z Uljanovsku na miliardy. Základem celé konverze je specifický modul ze sklolaminátu, jenž byl usazen na standardní šasí řady Profi místo tradiční korby s plachtovou střechou. Dovnitř pak byla dle snímků instalována lavice pro tři cestující, pětimístné provedení je ale dle UAZu základ a vystoupat lze až na variantu pro devět pasažérů.

Volbě zákazníka bude odpovídat i vnitřní úprava modulu. Za jednu lavici je instalována přepážka oddělující nákladní prostor, jehož využitelnost navíc může být zvýšena vestavěnými přihrádkami. Pokud jde ale hlavně o převoz pasažérů, namísto plastové stěny dorazí ještě druhá lavice a prostor pro zavazadla se zredukuje na minimum. Detailní data zmíněna nebyla, nicméně při šestimetrové délce by modul měl měřit 3,1 metru.

Pod kapotou se počítá se zachováním motoru ZMZ-Pro s výkonem 149 koní a točivým momentem 235 Nm, jež mohou mířit na zadní nebo všechna čtyři kola. Připlatit půjde i za uzávěrku zadního diferenciálu, překonvertovaná dodávka tak skutečně bude moci zastoupit SUV. Vůči těm standardním by se ale měla pochlubit lepší prostupností terénem, nejen kvůli onomu pohonu 4x4, ale také s ohledem na světlou výšku 210 milimetrů.

Kdy přesně se novinka objeví na trhu, není jisté, nepochybné ale je, že půjde o velmi levnou alternativu. Základní UAZ Profi je k dispozici od 799 900 rublů (285 910 Kč) a i když osobní provedení jistě bude stát více, s ohledem na terénní schopnosti a vnitřní prostor půjde o bezkonkurenční nabídku.


Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 1 - UAZ Profi 2019 konverze 01Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 2 - UAZ Profi 2019 konverze 02
Dodávka UAZ Profi byla překonvertována na „SUV“

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 3 - UAZ Profi 2019 konverze 03Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 4 - UAZ Profi 2019 konverze 04
Takto přitom vypadá standardní verze...

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 5 - UAZ Profi 2019 konverze 05Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 6 - UAZ Profi 2019 konverze 06
...a takto ona konverze na sanitku a školní minibus

Zdroj: UAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.