Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí

S docela neotřelým nápadem se vytasila ruská automobilka UAZ. Vzala univerzální základ modelu Profi a stvořila auto kombinující nebývalou praktičnost s terénními schopnostmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí

21.6.2019 | Petr Prokopec

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S docela neotřelým nápadem se vytasila ruská automobilka UAZ. Vzala univerzální základ modelu Profi a stvořila auto kombinující nebývalou praktičnost s terénními schopnostmi.

Popularita SUV napříč automobilovými třídami zatím na ruském trhu nedosahuje takové úrovně jako v Evropě či USA, nicméně na praktičnost kombinovanou s možností zdolat i hodně špatné cesty tam lidé pochopitelně slyší. Zvláště když je spojena s rozumnou cenu. Nabídek takového charakteru ale v Rusku není mnoho, proto má velkou šanci zabodovat značka UAZ se svým novým nápadem. Ta již v loňském roce naznačila, že její model Profi lze využít i pro jiné činnosti než převoz materiálu a vůz překonvertovala na sanitku a posléze na školní minibus. Nyní přichází řada na zákazníky z řad širších vrstev obyvatel.

UAZ se prozatím pochlubil pouze prvními nákresy, už z nich je ale patrné, že vývoj nepřišel automobilku z Uljanovsku na miliardy. Základem celé konverze je specifický modul ze sklolaminátu, jenž byl usazen na standardní šasí řady Profi místo tradiční korby s plachtovou střechou. Dovnitř pak byla dle snímků instalována lavice pro tři cestující, pětimístné provedení je ale dle UAZu základ a vystoupat lze až na variantu pro devět pasažérů.

Volbě zákazníka bude odpovídat i vnitřní úprava modulu. Za jednu lavici je instalována přepážka oddělující nákladní prostor, jehož využitelnost navíc může být zvýšena vestavěnými přihrádkami. Pokud jde ale hlavně o převoz pasažérů, namísto plastové stěny dorazí ještě druhá lavice a prostor pro zavazadla se zredukuje na minimum. Detailní data zmíněna nebyla, nicméně při šestimetrové délce by modul měl měřit 3,1 metru.

Pod kapotou se počítá se zachováním motoru ZMZ-Pro s výkonem 149 koní a točivým momentem 235 Nm, jež mohou mířit na zadní nebo všechna čtyři kola. Připlatit půjde i za uzávěrku zadního diferenciálu, překonvertovaná dodávka tak skutečně bude moci zastoupit SUV. Vůči těm standardním by se ale měla pochlubit lepší prostupností terénem, nejen kvůli onomu pohonu 4x4, ale také s ohledem na světlou výšku 210 milimetrů.

Kdy přesně se novinka objeví na trhu, není jisté, nepochybné ale je, že půjde o velmi levnou alternativu. Základní UAZ Profi je k dispozici od 799 900 rublů (285 910 Kč) a i když osobní provedení jistě bude stát více, s ohledem na terénní schopnosti a vnitřní prostor půjde o bezkonkurenční nabídku.


Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 1 - UAZ Profi 2019 konverze 01Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 2 - UAZ Profi 2019 konverze 02
Dodávka UAZ Profi byla překonvertována na „SUV“

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 3 - UAZ Profi 2019 konverze 03Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 4 - UAZ Profi 2019 konverze 04
Takto přitom vypadá standardní verze...

Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 5 - UAZ Profi 2019 konverze 05Rusové stvořili levné SUV pro velké rodiny, za pár set tisíc pojme až devět lidí - 6 - UAZ Profi 2019 konverze 06
...a takto ona konverze na sanitku a školní minibus

Zdroj: UAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše