Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové postavili auto, které dokáže nahradit vrtulník
4.12.2018 | Mirek Mazal
Vrtulník není stroj, v jehož případě by vás asi ani nenapadlo, ze je možné jej nějak nahradit autem. Ale Rusko je země neomezených možností a zjevně tam zvládnou i to.
Západní země sice na Rusko uvalily sankce, to si z nich ale příliš těžkou hlavu nedělá. Třeba s Čínou čile obchoduje a ta má hlavní zájem o přírodní zdroje ze Sibiře. Ruské firmy proto značně investují do rozvoje jejich těžby a okolní infrastruktury, která si vyžaduje specifický přístup. Život v odlehlých regionech na severu probíhá v těžkých klimatických podmínkách, a tak pro tamní nasazení vznikají specializované stroje, které neznáme z žádného jiného koutu světa.
Jedním z takových je i nová souprava KS-5772 od firmy ChMZ, Čeljabinských mechanických závodů. Všestranný dvoudílný jeřáb bude využíván k opravám elektrických vedení za Polárním kruhem. Poslouží v bažinatých a zalesněných oblastech, ani hluboký sníh či bažina by mu neměly dělat problém. Dříve se těžkými podmínkami po zemi nikdo neodvážil vydat, pracovníci museli používat drahé vrtulníky a čekat na dobré počasí. KS-5772 je dokáže nahradit levněji a pracovat 365 dnů v roce.
Pásový dvourychlostní podvozek DT-30PMNK2 slibuje jedinečnou manévrovatelnost a je schopen dostat jeřáb na potřebné pracovní místo, nezalekne se brodu do dvou metrů hloubky. Jeřáb samotný je namontován na druhém konci plovoucího stroje a dokáže zvednout i velmi těžká břemena.
Nosnost patnáctitunového KS-5772 je 25 tun, délka výložníku je od 9,6 do 28,1 metru. Současně lze novinku volitelně vybavit protizávažím o hmotnosti do tří tun. Zvláštní pozornost je věnována klimatické přípravě multifunkčního vozu a jeho jednotek, počítá se s nejtvrdšími podmínkami. Izolace a ohřev hydraulického i palivového systému by měly zvládnout teploty od mínus 40 do plus 40 stupňů Celsia, což je skutečně pozoruhodný rozsah.
Při konstrukci modelu řešili vývojáři řadu náročných úkolů. Jedním z nich bylo potřeba přizpůsobit konstrukci podvozku nezpevněnému povrchu. Dvoudílná souprava si vyžádala obrácenou instalaci jeřábu proti směru jízdy. Podpěry jsou také jedinečné, protože jsou ukryty v trupu tak, aby byla zachována vodotěsnost.
Kromě instalace jeřábu je pohyblivé zařízení vybaveno kabinou pro přepravu opravárenské posádky. Terénní vozidlo může zrychlit na 35 km/h na zemi a dosáhne rychlosti 4 km/h ve vodě díky motoru o výkonu 77 kW (105 koní). Dieselový agregát D-245 s hydraulickým zásobníkem jsou umístěny v zadní části připojeného podvozku. Z tohoto důvodu může zdvihací zařízení nezávisle stát v pracovní poloze, používat výložníky a provádět potřebné nakládky či vykládky, montáž nebo demontáž.
„Zákazníci teď budou moci provádět opravy po celý rok,“ zdůrazňuje největší přednost pásového jeřábu firma ChMZ. Její KS-5772 mohli firmy objednávat už před veřejnou premiérou, první kusy tedy budou dodány zákazníkům ještě letos. Kolik takové legrace stojí, výrobce nezveřejnil.
Nedostupné oblasti Sibiře začne dobývat pásový jeřáb ChMZ KS-5772, který by měl pomoci hlavně s opravami vedení elektrického napětí
Zdroj: Os1
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch