Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník

Rusko není zrovna vlaková velmoc, přesto i tamní soupravy začínají svou podobu připomínat příjemná místa k životu. České železnice zůstávají ve většině případů pozadu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník

20.11.2019 | Mirek Mazal

Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rusko není zrovna vlaková velmoc, přesto i tamní soupravy začínají svou podobu připomínat příjemná místa k životu. České železnice zůstávají ve většině případů pozadu.


Ruská federace s rozlohou 17 tisíc kilometrů čtverečných nemá v některých svých částech jinou možnost než spoléhat na leteckou dopravu nebo železniční síť. Silniční propojení je v nehostinných částech složité udržovat a letecká doprava je drahá, proto leckde zůstává nejlepším způsobem přepravy vlak. Koleje byly už v dobách SSSR hojně využívány, jinak by v roce 1971 nevznikla proudová lokomotiva uhánějící 250 km/h.

Kreml vnímá potřebu udržovat páteřní tratě pro vojenské účely, rychlý přesun početné armády by jinak nebyl možný. Železniční doprava hraje zásadní roli v obranném plánování, ale abychom vyspělost drah nesváděli jen na rozpínavost Putina a jeho nohsledů, je na místě zmínit i význam civilních vlaků.

Státní peníze nedávno putovaly na obnovu desetiletých kolejí pro rychlovlaky, kompletně modernizovaná technika dokáže spojit Petrohrad a Moskvu za dvě hodiny rychlostí až 400 km/h. Po železničním koridoru by se mělo ročně přepravit až 33 milionů cestujících. Nesporná snaha zvyšovat úroveň vlakové dopravy umožní lépe zpřístupnit největší stát světa.

Další směřování vývoje osobní přepravy vagóny bylo představeno na každoroční výstavě v Moskvě. Můžeme jen závidět podobu nových interiérů existujících vagonů první třídy určených k sezení i ležení. Kupé jsou vybavena kvalitními materiály, rozložení sedaček či pohovek je navrženo s důrazem na soukromí všech cestujících. Každý má svůj stolek, osvětlení nebo elektrické zásuvky. Jednotlivé kóje jsou dostatečně prostorné a větrané centrální klimatizací. Jeden vagón pojme zatím 54 osob.

Vzpomínkou na zážitky z českých železnic se musíme pozastavit nad českou vlakovou dopravou. Tuzemsko je lépe dostupné autem, i tak by si lidé cestující vlaky zasloužili 30 let po revoluci vyšší úroveň poskytovaných služeb. Příchod konkurentů Českých drah zlepšil situaci, ovšem i pohled do Ruska, které rozhodně není na špici vývoje, naznačuje, že by mohlo být ještě výrazně lépe.


Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník - 1 - Modernizace ruskych vlaku foto 01Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník - 2 - Modernizace ruskych vlaku foto 02Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník - 3 - Modernizace ruskych vlaku foto 03Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník - 4 - Modernizace ruskych vlaku foto 04Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník - 5 - Modernizace ruskych vlaku foto 05Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník - 6 - Modernizace ruskych vlaku foto 06Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník - 7 - Modernizace ruskych vlaku foto 07
Ukázka modernizace vagónu pro 54 cestujících nevypadá ani z pohledu náročnějšího cestujícího nevábně, bohužel jde o dílo ruské, nikoli české

Zdroj: RIA Novosti

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.