Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná
18.12.2018 | Petr Prokopec
Německá novinka se už stoprocentně ukáže v Ženevě, k mání znovu bude jako sedan i kombík. Otázkou tak jen zůstává, která verze bude vyrobena jako třicetimilióntý kus v pořadí.
Příští rok bude pro Volkswagen velmi náročný. Na jeho sklonku německá automobilka odhalí vůbec první model z elektrické rodiny I.D., v jeho polovině, respektive někdy v květnu či červnu dojde na prezentaci osmé generace Golfu. My si ovšem nyní posvítíme na první čtvrtletí, během kterého bude odhalen faceliftovaný Passat. Ten bude jako vůbec poslední vůz se spalovacím motorem vyráběn v Emdenu, po ukončení jeho montáže bude tento závod plně zasvěcen pouze elektromobilitě.
Němci dnes rozeslali tiskovou zprávu, ve které uvedli, že na sklonku ledna začne odpočet do premiéry. To jinými slovy potvrzuje ženevský výstavní debut, online se však modernizovaný Passat jistě ukáže o pár týdnů dříve. Určitě při té příležitosti dostane nové pohonné jednotky, světlomety, asistenční systémy, nová multimédia a zvýšenou úroveň online služeb. Tím však oficiální zmínky o faceliftu končí, až na jednu.
Jde o detail, který by nám bez upozornění VW nejspíše unikl. Passat má po pětačtyřicetiletém pobytu na trhu na kontě jeden nadmíru významný milník - prodáno bylo již více než 29 milionů exemplářů, jubilejní třicítka tak padne do konce této dekády. Passat se tak stane vůbec prvním vozem ve svém segmentu, který takového mezníku dosáhl. Řeč přitom není jen o VW či Evropě, ale o celém světě a vzhledem k současnému klesajícímu zájmu o klasicky koncipované vozy, mezi které se Passat řadí, je prakticky jisté, že jej nedosáhne ani žádný jiný sedan nebo kombík střední třídy v budoucnosti.
V rámci samotného Volkswagenu je Passat druhým nejprodávanějším vozem v historii automobilky, v čele přitom stojí Golf s 35 miliony registrací. Bronz pak bere Beetle, jehož bylo prodáno 21,5 milionu kusů. Brouk byl v nabídce automobilky od jejího počátku, tedy od předválečných let až donedávna, zatímco Passat dorazil až v roce 1973. V té době byl k mání jako dvoudveřový i čtyřdveřový hatchback, o rok později pak Němci začali prodávat kombík zvaný Variant.
Praktičtější provedení figuruje v nabídce dodnes, hatchback a fastback však byly s příchodem třetí generace v roce 1988 nahrazeny čtyřdveřovým sedanem. Tato skladba přetrvá i do dalších let, přičemž pod kapotou bude možné počítat s benzinovými i dieselovými motory, stejně jako s plug-in hybridem. Dosavadní verze GTE počítala s přeplňovanou jedna-čtyřkou a elektromotorem, přičemž tato kombinace nejspíše zůstane zachována.
Zásahy pod kapotou ale očekávat bezesporu můžeme, a to kvůli příchodu nové měřicí procedury WLTP. Ta se přiblížila realitě mnohem více než předchozí cyklus NEDC. Volkswagen tak už nemůže tvrdit, že GTE má „bezemisní“ dojezd 50 km a průměrnou spotřebu pod dvěma litry na sto kilometrů. To mu emise zvyšuje nad přes 50 gramů CO2 na kilometr, což pro značku znamená ztrátu některých výhod ze strany EU i evropských zemí.
Na přesná data ale bude třeba vyčkat zhruba do února. Zajímavé je, že jeden debut Passat čeká již v polovině ledna, a to na autosalonu v Detroitu. Jednat se však bude o americkou verzi, jež nestojí na modulární platformě MQB. Tu používá čínské provedení, jež bylo omlazeno poměrně nedávno. Vůči nám známé variantě se ovšem liší v oblasti rozvoru i délky, obojím Evropana překonává. Pochlubit se navíc může šestiválcem. Je ovšem možné, že designově zamíří i tak velmi podobným směrem.
Inovovaný vzhled Volkswagenu Passat byl před několika málo dny provalen i bez kamufláže, rovnou u verze Alltrack
Dorazí ale samozřejmě i klasický sedan a kombík
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis