S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná

Německá novinka se už stoprocentně ukáže v Ženevě, k mání znovu bude jako sedan i kombík. Otázkou tak jen zůstává, která verze bude vyrobena jako třicetimilióntý kus v pořadí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná

18.12.2018 | Petr Prokopec

S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka se už stoprocentně ukáže v Ženevě, k mání znovu bude jako sedan i kombík. Otázkou tak jen zůstává, která verze bude vyrobena jako třicetimilióntý kus v pořadí.

Příští rok bude pro Volkswagen velmi náročný. Na jeho sklonku německá automobilka odhalí vůbec první model z elektrické rodiny I.D., v jeho polovině, respektive někdy v květnu či červnu dojde na prezentaci osmé generace Golfu. My si ovšem nyní posvítíme na první čtvrtletí, během kterého bude odhalen faceliftovaný Passat. Ten bude jako vůbec poslední vůz se spalovacím motorem vyráběn v Emdenu, po ukončení jeho montáže bude tento závod plně zasvěcen pouze elektromobilitě.

Němci dnes rozeslali tiskovou zprávu, ve které uvedli, že na sklonku ledna začne odpočet do premiéry. To jinými slovy potvrzuje ženevský výstavní debut, online se však modernizovaný Passat jistě ukáže o pár týdnů dříve. Určitě při té příležitosti dostane nové pohonné jednotky, světlomety, asistenční systémy, nová multimédia a zvýšenou úroveň online služeb. Tím však oficiální zmínky o faceliftu končí, až na jednu.

Jde o detail, který by nám bez upozornění VW nejspíše unikl. Passat má po pětačtyřicetiletém pobytu na trhu na kontě jeden nadmíru významný milník - prodáno bylo již více než 29 milionů exemplářů, jubilejní třicítka tak padne do konce této dekády. Passat se tak stane vůbec prvním vozem ve svém segmentu, který takového mezníku dosáhl. Řeč přitom není jen o VW či Evropě, ale o celém světě a vzhledem k současnému klesajícímu zájmu o klasicky koncipované vozy, mezi které se Passat řadí, je prakticky jisté, že jej nedosáhne ani žádný jiný sedan nebo kombík střední třídy v budoucnosti.

V rámci samotného Volkswagenu je Passat druhým nejprodávanějším vozem v historii automobilky, v čele přitom stojí Golf s 35 miliony registrací. Bronz pak bere Beetle, jehož bylo prodáno 21,5 milionu kusů. Brouk byl v nabídce automobilky od jejího počátku, tedy od předválečných let až donedávna, zatímco Passat dorazil až v roce 1973. V té době byl k mání jako dvoudveřový i čtyřdveřový hatchback, o rok později pak Němci začali prodávat kombík zvaný Variant.

Praktičtější provedení figuruje v nabídce dodnes, hatchback a fastback však byly s příchodem třetí generace v roce 1988 nahrazeny čtyřdveřovým sedanem. Tato skladba přetrvá i do dalších let, přičemž pod kapotou bude možné počítat s benzinovými i dieselovými motory, stejně jako s plug-in hybridem. Dosavadní verze GTE počítala s přeplňovanou jedna-čtyřkou a elektromotorem, přičemž tato kombinace nejspíše zůstane zachována.

Zásahy pod kapotou ale očekávat bezesporu můžeme, a to kvůli příchodu nové měřicí procedury WLTP. Ta se přiblížila realitě mnohem více než předchozí cyklus NEDC. Volkswagen tak už nemůže tvrdit, že GTE má „bezemisní“ dojezd 50 km a průměrnou spotřebu pod dvěma litry na sto kilometrů. To mu emise zvyšuje nad přes 50 gramů CO2 na kilometr, což pro značku znamená ztrátu některých výhod ze strany EU i evropských zemí.

Na přesná data ale bude třeba vyčkat zhruba do února. Zajímavé je, že jeden debut Passat čeká již v polovině ledna, a to na autosalonu v Detroitu. Jednat se však bude o americkou verzi, jež nestojí na modulární platformě MQB. Tu používá čínské provedení, jež bylo omlazeno poměrně nedávno. Vůči nám známé variantě se ovšem liší v oblasti rozvoru i délky, obojím Evropana překonává. Pochlubit se navíc může šestiválcem. Je ovšem možné, že designově zamíří i tak velmi podobným směrem.


S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 1 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 01S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 2 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 02S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 3 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 03S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 4 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 04S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 5 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 05S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 6 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 06S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 7 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 07S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 8 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 08
Inovovaný vzhled Volkswagenu Passat byl před několika málo dny provalen i bez kamufláže, rovnou u verze Alltrack

S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 9 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 09S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 10 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 10S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 11 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 11S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 12 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 12S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 13 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 13S faceliftovaným Passatem chce VW získat rekord, který už asi nikdo nikdy nepřekoná - 14 - VW Passat 2019 facelift spy foto bez kamuflaze 14
Dorazí ale samozřejmě i klasický sedan a kombík

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše